cover-5-inspirujacych-kampanii-waletynkowych-ecommerce

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Walentynki to idealna okazja do wyrażenia miłości i obdarowania bliskiej osoby wyjątkowymi prezentami. Sklepy online prześcigają się w tworzeniu ciekawych kreacji z okazji Dnia Zakochanych. Jakie są najbardziej inspirujące kampanie walentynkowe w e-commerce?

Walentynki to jedno z najważniejszych wydarzeń w handlu online. W USA Dzień Walentego generuje większy dochód niż dzień św. Patryka, Halloween i Superbowl razem wzięte. W Polsce również bardzo chętnie obchodzimy to święto (raport Picodi podaje, że aż 77% Polaków celebruje Walentynki)

Walentynki: wydajemy coraz więcej

Według raportu Mastercard wydatki z tej okazji wzrosły w Polsce o 63 proc. w latach 2017-2019. Polacy w Walentynki wydali łącznie 259 mln złotych. Zgodnie z badaniem Allegro i Mobile Institute, na świętowanie Walentynek wydajemy średnio 120 zł, a prawie 20% ankietowanych wskazało, że planuje przeznaczyć 150-200 zł lub więcej na prezent. 

Dzień Zakochanych: zakupy online

W ostatnich latach wzrosła liczba zakupów dokonywanych online, coraz więcej na Amazonie. W izolacji społecznej ten trend rośnie. Kupujemy prezenty nie tylko ukochanej osobie, ale też rodzicom i swoim zwierzakom. Dzień Zakochanych coraz chętniej obchodzą również single. Podobnie jest w Stanach: 32,9 miliona Amerykanów (12,89% populacji) zamierza kupić upominek walentynkowy dla więcej niż jednej osoby. 

5 inspirujących kampanii walentynkowych w e-commerce

Jakie były inspirujące kampanie reklamowe z okazji Dnia Walentynek? Przedstawiamy różnorodne przykłady z rynku polskiego i zagranicznego.

  • X-kom

Marketingowcy opracowali specjalną akcję walentynkową w aplikacji X-komu w formie chatu. Po wpisaniu zwrotu „x-kom ratuj”, można było prowadzić autentyczną i zabawną rozmowę z obsługą sklepu. 

  • Jaybird

Marka bezprzewodowych słuchawek dla sportowców “zagrała” w walentynkowej kampanii głównie kreacją graficzną, układając słuchawki w kształt serca i dopasowując kolorystykę do Dnia Zakochanych. Efekt dopełniony został rabatem.

  • Wilkinson

Kampania przedstawia golarkę w kształcie nieogolonego serca. Humorystyczne przesłanie dla mężczyzn brzmi: włóż trochę wysiłku w wyjątkowy dzień i ogol się przy użyciu naszych produktów. Bez wątpienia reklama jest świetnie zaprojektowana.

  • GS Love

Amerykański sklep online z ubraniami przekształcił hasło “Love Somebody” na “Love My Body”. W ten sposób marka zachęca do akceptacji własnego ciała i uczy szacunku do siebie oraz do otaczających ludzi.

  • Zalando PreOwned

Co robimy z ubraniami po eksach? W filmach najczęściej są wyrzucane przez okno przy dźwiękach głośnej muzyki. Przewrotny przekaz kampanii Zalando brzmi: Nie wyrzucaj ubrań po eks, wymień je na platformie Zalando Pre Owned zachęca do przedłużenia żywotności ubrań w trosce o dobro planety. Można wymienić niepotrzebne elementy garderoby, a po dokonaniu transakcji zdecydować, czy chcesz przekierować uzyskane środki na wsparcie Czerwonego Krzyża lub WeForest czy też otrzymać kartę podarunkową z równowartością wystawionego przedmiotu.

Co najczęściej kupujemy ukochanej osobie z okazji Walentynek?

  • słodycze,
  • kartki z życzeniami,
  • kwiaty,
  • randka poza domem,
  • biżuteria,
  • ubranie,
  • karty podarunkowe.

Specjaliści szacują, że Walentynki 2021 będą obfitowały w zakup jedzenia na wynos oraz biżuterię. To też okazja do przygotowania bardziej kreatywnych prezentów. 

A może na Walentynki sprezentujesz ukochanej osobie domenę internetową? 🙂 Walentynki to domena miłości, prawda?

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Bez kategorii

    Zakładanie biznesu: jaki rodzaj działalności gospodarczej wybrać?

    Jeśli planujesz pracę na własny rachunek, musisz wybrać rodzaj prowadzonej działalności. Wiele zależy od branży, modelu biznesu oraz tego, czy chcesz prowadzić biznes samodzielnie, czy raczej wspólnie z zaufanymi osobami. Sprawdź, które rozwiązanie pasuje do Twoich zawodowych zamierzeń i zacznij działać. Przedsiębiorca powinien mieć „otwartą głowę” i elastyczne nastawienie. Oprócz wykonywania własnej specjalizacji, musi myśleć […]

  • cover-Hosting-Kru.pl-najbardziej-wydajny-w-rankingu-Subverse
    Aktualności

    Hosting Kru.pl najbardziej wydajny w rankingu Subverse

    Oferta Kru.pl została wyróżniona w rankingu Subverse za największą wydajność WordPressa przy użyciu wtyczki Litespeed cache. Dzięki temu nasz hosting umożliwia najszybsze ładowanie stron, jakie można zaoferować na rynku. A to właśnie liczy się najbardziej w Twoim biznesie, prawda?  Ranking Subverse opiera się na analizie hostingów pod kątem wtyczek pamięci podręcznej do WordPressa. To właśnie […]

  • kru-najszybszym-hostingiem
    Aktualności

    Kru.pl najszybszym hostingiem w Polsce według Hostranker

    Według rankingu Hostranker, Kru.pl wyprzedził czołowych dostawców hostingu takich jak nazwa.pl, Zenbox, LH.pl i inne. Hosting został doceniony pod względem szybkości ładowania stron, które wczytują się w jedynie 232 milisekundy. Taki wynik pozwolił zająć Kru.pl zaszczytne 1. miejsce w rankingu najbardziej wydajnych hostingów w Polsce. W rankingu znajduje się obecnie 24 dostawców hostingu. To kolejna […]