Amazon wchodzi do Polski

2 marca 2021 roku gigant e-commerce wszedł na polski rynek. Sklep jest dostępny w sieci pod polską domeną. Przedsiębiorcy mogą już rejestrować swoje konta na Amazonie i ruszać ze sprzedażą na „szersze wody”.

Przedstawiciele firmy poinformowali o pracach związanych z uruchomieniem platformy sprzedażowej w Polsce końcem stycznia 2021. O oficjalnym wejściu Amazona na polski rynek mówiło się od kilku lat.

Amazon: co zyskają przedsiębiorcy i klienci?

Do tej pory można było zamawiać produkty z Amazona przy pomocy niemieckiej wersji sklepu, ale dostępnej też po polsku. Obecnie można kupować przy użyciu domeny: www.amazon.pl. Globalny sklep umożliwi polskim przedsiębiorcom dotarcie do większej liczby odbiorców w kraju i za granicą. Klienci zaś zyskają nowe doświadczenia zakupowe.

Źródło: www.amazon.pl

Amazon: co oferuje?

Na platformie można kupić produkty własnych marek oraz od zewnętrznych sprzedawców z wszelakich branż i dziedzin: książki, elektronika, dom i ogród, artykuły dla dzieci, kosmetyki, odzież, obuwie i akcesoria, artykuły związane ze sportem, motoryzacja, muzyka, filmy, biznes, artykuły dla zwierząt itd. 

Amazon: co oferuje dla sprzedawców?

Platforma umożliwia dostęp do wielu rynków. Kompleksowa obsługa zamówień, własne magazyny i wypracowane procesy sprawiają, że sprzedawca koncentruje się głównie na przygotowaniu i promocji ofert. Ceny prowizji są bardzo różne w zależności od rodzaju produktu.

Największym konkurentem giganta e-commerce w Polsce jest Allegro oraz Aliexpress. Amazon zmieni polski rynek, może też stać się zagrożeniem dla mniejszych e-sklepów. 

Amazon w Polsce

Lider e-commerce funkcjonuje w naszym kraju od 2014 roku, ale ta działalność skupiała się głównie na utrzymaniu centrów logistycznych. Mieszczą się one w Sadach pod Poznaniem, Sosnowcu, Kołbaskowie koło Szczecina, na Bielanach Wrocławskich (dwa obiekty), w Pawlikowicach koło Łodzi, w Łodzi, Okmianach koło Bolesławca i w Gliwicach. W Gdańsku znajdują się biura Amazon Web Services (cloud computing) i Centrum Rozwoju Technologii Amazon.

Amazon: kiedy powstał?

Historia Amazon sięga 1994 roku, a założycielem koncernu jest Jeff Bezos. Co ciekawe, Amazon na początku był księgarnią internetową. Po dwóch latach działania firmy, Bezos wprowadził ją na pozagiełdowy rynek akcji NASDAQ. Sytuacja przedsiębiorstwa była ustabilizowana i tak jest też obecnie. Amazon jest pierwszym przedsiębiorstwem, które wykorzystało program afiliacyjny w Internecie. Istnieje on do dziś i działa na zasadzie wysyłki linku prowadzącego do towaru w e-sklepie. Gdy klient kupi polecony towar, afiliant uzyskuje procent od sprzedaży. 

Amazon: inspirujący rozwój e-commerce

Bezos od początku chciał, żeby Amazon był sklepem, gdzie można kupić wszystko. Przedsiębiorstwo handlowe na przestrzeni lat zmieniło się w największy na świecie sklep internetowy. Amazon wciąż inwestuje w nowe rozwiązania. W pierwszym kwartale 2020 r. przychody Amazona osiągnęły 75,45 mld dolarów.

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    Social commerce w mediach społecznościowych

    Użytkownik spędza w Internecie blisko 7 godzin dziennie, w tym 2,5 godziny w mediach społecznościowych. Ta liczba stale wzrasta, dlatego firmy zyskują coraz większą szansę na przekonanie internautów do swoich produktów. Czym jest social commerce i jak funkcjonuje? Zaczyna się dzień, a Twoją pierwszą czynnością jest sprawdzenie social mediów? Lubisz nie tylko sprawdzać powiadomienia, ale […]

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.

  • Biznes online
    E-commerce

    Biznes online. Solidny plan w 9 krokach

    Jeśli jesteś w momencie, kiedy zastanawiasz się nad rozwojem biznesu, masz na niego jakiś pomysł, energię i zasoby, to już bardzo dużo. Działanie w sieci ma obecnie największy potencjał biznesowy. Łatwo jednak w tym wszystkim się pogubić, jeśli nie masz solidnego planu na biznes online.