Audyt SEO_ czy jest potrzebny i jak go przeprowadzić_

Audyt SEO: czy jest potrzebny i jak go przeprowadzić?

Czy strona internetowa jest użyteczna dla odbiorców? Czy nie ma na niej błędów? W jaki sposób Klienci znajdują stronę www? Czy sklep internetowy przynosi oczekiwane dochody? Audyt SEO pozwala odpowiedzieć na te pytania, poprawić jakość witryny w wynikach wyszukiwania oraz zwiększyć wiarygodność marki.

Audyt SEO to podstawa działań optymalizacyjnych i promocyjnych marketingu w wyszukiwarkach (SEM). SEO (search engine optimization) ma na celu zwiększenie widoczności firmy w wyszukiwarkach i pozyskiwanie ruchu z organicznych (bezpłatnych) wyników wyszukiwania. Jak pisaliśmy, to właśnie ten ruch jest najbardziej wartościowy dla firmy, a bycie w TOP5 zapewnia 67.60% kliknięć. Długofalowy efekt działania i wiarygodność buduje systematycznie prowadzona strategia SEO wzbogacona działaniami płatnymi.

Czym jest audyt SEO?

To przeprowadzenie analizy strony internetowej, wygenerowanie raportu oraz interpretacja wyników związanych z pozycją witryny w wynikach wyszukiwania. Audyt SEO wylicza słabe i mocne strony witryny oraz wskazówki do poprawy widoczności. Usługa jest przydatna dla programistów, webmasterów, redaktorów i copywriterów pracujących nad stroną i oczywiście dla czytelników strony oraz Klientów.

Audyt SEO a pozycjonowanie

Audyt SEO jest elementem pozycjonowania, czyli wielu działań mających na celu zwiększenie widoczności strony w wynikach wyszukiwania. Pozycjonowanie, oprócz SEO, składa się z:

  • content marketingu
  • link buildingu
  • analityki internetowej.

Jak wykonać audyt SEO?

Możemy go przygotować samodzielnie w podstawowym zakresie albo zwrócić się do specjalisty SEO, który ma dostęp do większej wiedzy, narzędzi oraz potrafi prawidłowo zinterpretować wskaźniki na stronie (np. w Google Search Console). Każdy audyt SEO wygląda nieco inaczej w zależności od branży, ale najczęściej ma on postać kilkudziesięciostronicowego raportu wraz z zawartymi wskazówkami co do dalszej pracy nad SEO strony. W przygotowaniu raportu SEO pod uwagę bierze się:

  • Optymalizację treści na stronie www
  • Optymalizację kodu i struktury strony

Jakie elementy strony są sprawdzane?

  1. Analiza słów kluczowych, dzięki którym użytkownicy trafiają na witrynę. Czy są one dopasowane do zawartości strony internetowej? Czy witryna jest prawidłowo czytana przez roboty Google?
  2. Znaczniki: tytuł (title) i opis (meta description). Dobrze, aby jasno określały, o czym jest witryna, zachęcały do wejścia na stronę i zawierały słowa kluczowe.
  3. Poprawność adresu URL. Powinien on wyglądać w taki sposób: http://twojastrona.pl/nazwa-wpisu/
  4. Sprawdzenie poprawności zakładek i podstron. Czy poprawnie się otwierają? Pojawiają się błędy, np. Błąd 404?
  5. Nagłówki w treści: H1, H2, H3. Czy są dobrze napisane? Czy znajdują się w nich pożądane słowa kluczowe?
  6. Sprawdzenie poprawności grafik i obrazów (alt i title). Zdjęcia również powinny być odpowiednio podpisane ze względu na indeksowane przez roboty Google (np. gdy obrazek nie zostanie poprawnie wyświetlony, wyszukiwarka będzie wiedziała, co się na nim znajduje).
  7. Dostosowanie strony do wersji mobilnej. Responsywność znacznie zwiększa konwersję i staje się dominującym wyborem użytkowników. Obecnie czytamy i oglądamy treści oraz dokonujemy zakupów online na smartfonach.
  8. Pomiar i oszacowanie czasu ładowania witryny. Warto sprawdzić bezpieczeństwo i wydajność strony. Jaki jest czas ładowania witryny? Czy infrastruktura serwerowa jest wydajna?
  9. Sprawdzenie map strony, pliku robots.txt. Wizytówki firmy w Google: czy są prawidłowo ustawione?
  10. Analiza czynników wzrostu i strategii SEO na przyszłość.

Narzędzia do wykonywania audytu SEO

Wykonywanie audytu przydaje się na każdym etapie istnienia strony internetowej: na początku, w momencie rozbudowy strony, sprzedaży produktów czy też co pewien czas, aby sprawdzać poprawność funkcjonowania witryny. Istnieje lista narzędzi, dzięki którym można wykonać audyt SEO. Cały proces jest dość złożony, dlatego w tym wpisie skupimy się na najważniejszych z nich: Google Analytics m.in. do analizy słów kluczowych, PageSpeed Insights do pomiaru szybkości strony www, Google Search Console do analizy strony pod kątem indeksowania. Inne narzędzia: Ahrefs, SurferSEO, Sitebulb, Senuto, Clusteric, SEO SpyGlass.

Bezpieczeństwo strony www w Kru.pl

Jesteśmy firmą telekomunikacyjną i hostingową. W ofercie mamy hosting WordPress, który jest w pełni zgodny z wymogami prawnymi RODO, szybkie serwery LiteSpeed oraz wydajne dyski NVMe, dzięki którym strona prędko ładuje się i działa płynnie. Wykonujemy kopie zapasowe i oferujemy certyfikaty Let’s Encrypt w cenie hostingu. W razie pytań, mogą Państwo skorzystać ze wsparcia technicznego 24/7. Zapraszamy: https://www.kru.pl/wordpress.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.

  • Biznes online
    E-commerce

    Biznes online. Solidny plan w 9 krokach

    Jeśli jesteś w momencie, kiedy zastanawiasz się nad rozwojem biznesu, masz na niego jakiś pomysł, energię i zasoby, to już bardzo dużo. Działanie w sieci ma obecnie największy potencjał biznesowy. Łatwo jednak w tym wszystkim się pogubić, jeśli nie masz solidnego planu na biznes online.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    E-commerce

    Idealna karta produktu w e-commerce

    Karta produktu to jedna z najważniejszych cech twojego e-commerce. Dlatego powinna być czytelna, konkretna i przyjazna dla użytkownika. Karta produktu to punkt styku z użytkownikiem na ścieżce zakupowej. O sukcesie w dużym stopniu decyduje właśnie ten moment, dlatego powinny się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje oraz emocje.