Biznes online

Biznes online. Solidny plan w 9 krokach

Jeśli jesteś w momencie, kiedy zastanawiasz się nad rozwojem biznesu, masz na niego jakiś pomysł, energię i zasoby, to już bardzo dużo. Działanie w sieci ma obecnie największy potencjał biznesowy. Łatwo jednak w tym wszystkim się pogubić, jeśli nie masz solidnego planu na biznes online 

Wielu przedsiębiorców mówi po latach, że chcieliby wiedzieć, co ich naprawdę czeka. Trudno przewidzieć obrót spraw, poza tym każda firma jest inna. Istnieją jednak pewne pytania i zagadnienia, które warto poruszyć. Co musisz wiedzieć przed otworzeniem sklepu internetowego, aby biznes stał się dochodowy? Skorzystaj z podpowiedzi na stworzenie przejrzystego biznesplanu, dzięki któremu dowiesz się, jak przejść od planowania do efektywnego działania. Wykonanie biznesplanu i analiza różnych planów awaryjnych nie należy do najłatwiejszych rzeczy. Zrób to od razu, żeby spać spokojnie.   

9 kroków do lepszego biznesu online 

Podsumowanie wykonawcze (streszczenie).

Zastanów się, jakie warunki musisz spełnić, aby otworzyć biznes. To bardzo ogólne i trudne zadanie. Spróbuj wybiec myślami w przyszłość i zapisz, jakie są twoje biznesowe cele oraz zadaj sobie pytania: kto, co, jak i po co? Co sprawi, że to właśnie ty odniesiesz sukces? Kto może ci w tym pomóc i w jaki sposób? 

Zarys informacji o firmie. 

Jaka jest misja firmy, jakie są twoje produkty i w jaki sposób realizują one misję? Czy samodzielnie je wyprodukujesz, a może sprowadzisz? Jak wygląda sytuacja na świecie w tym zakresie? Szczerze sobie odpowiedz i załóż różne scenariusze (wlicz w to ograniczenia związane z koronawirusem).  

Analiza rynku.

To moment, żeby przeprowadzić dokładne badania rynku i odnaleźć własne miejsce. Jaki jest twój rynek docelowy oraz przewaga nad konkurencją? Co stanowi twój wyróżnik? 

Wdrożenie strategii firmy.

To szkielet działania firmy. Strategia polega na wyodrębnieniu szczegółów funkcjonowania firmy, opracowania prognozy sprzedaży  i strategii pozyskiwania klienta.  

Strategia marketingu.

Jest elementem ogólnej strategii, ale zasługuje na wyróżnienie. Polega na określeniu jasnej wizji oraz komunikacji z klientami. W jaki sposób będziesz przekazywać komunikaty, jaki będą miały charakter (jakie konkretnie działania marketingowe podejmiesz), oraz jak zareagujesz na sytuacje kryzysowe? I, co ważne, czy wiesz, pod jaką domeną będziesz prowadzić biznes w sieci? Dowiedz się, jak znaleźć dobrego dostawcę hostinguMarkę buduje się latami, dlatego bądź cierpliwy, śledź efekty i wyciągaj wnioski.  

Plan prezentacji w Internecie.

Uwzględnij w nim wszystko, co ważne dla twojego sklepu w Internecie: kolory, czcionki, treści, user experience, szablon e-commerce. Systematycznie sprawdzaj efektywność działań (możesz to zrobić za pomocą narzędzi analitycznych czy testów A/B). 

Zespół pracowników. 

Przygotuj plan związany z rekrutowaniem pracowników, ich zakresu odpowiedzialności, a także wartości dodanej dla firmy. Zastanów się, jak będzie wyglądał twój zespół? Planujesz kierować się jedynie kompetencjami, czy również cechami charakteru, talentami etc.? Nie zapomnij o kosztach zatrudniania pracowników. 

Plan finansowy.

To fundament działania biznesu, od tego punktu zależy rentowność firmy. Musisz przygotować budżet, próg rentowności oraz strat, przepływ gotówki oraz wymogi dotyczące finansowania. 

Plan zamknięcia.

Z reguły żaden przedsiębiorca nie myśli o zamykaniu firmy. Warto jednak mieć przygotowany długofalowy plan, w którym będzie miejsce na sukcesy, ale również porażki. Prowadzenie biznesu to sinusoida. Zamykanie firmy jest równie ważne, jak jej otwieranie i ustalanie strategii sprzedaży. Przygotuj plan rozwoju dla firmy na następne 5 lat oraz plan awaryjny: co zrobisz, gdy nie uda się osiągnąć celów? Możesz firmę sprzedać inwestorowi. Dzięki temu zabezpieczasz się i nie będziesz martwił się, że zostaniesz z niczym.  

Biznes online: przepis na sukces? 

Nawet najlepszy przedsiębiorca czy strateg nie mogą obejść się bez szczegółowego planu na rozwój i zamknięcie firmy. Każda odpowiedź na powyższe zagadnienia przybliży Cię do celu, jakim jest prowadzenie stabilnego biznesu w zgodzie z własnymi założeniami oraz zabezpieczenie się na przyszłość. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    E-commerce

    Idealna karta produktu w e-commerce

    Karta produktu to jedna z najważniejszych cech twojego e-commerce. Dlatego powinna być czytelna, konkretna i przyjazna dla użytkownika. Karta produktu to punkt styku z użytkownikiem na ścieżce zakupowej. O sukcesie w dużym stopniu decyduje właśnie ten moment, dlatego powinny się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje oraz emocje.

  • SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_ cz. 2
    E-commerce

    SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę? Cz. 2

    SEO w sklepie online napędza sprzedaż, pozycjonuje stronę i sprawia, że witryna staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. W poprzednim artykule pisaliśmy o słowach kluczowych. Dziś druga część wpisu o SEO w e-commerce, dzięki któremu możesz samodzielnie zadbać o ruch w swoim sklepie.

  • SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_
    E-commerce

    SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę?

    Czy wiesz, że aż 98% Polaków korzysta z Google`a, gdy czegoś szuka? Poza tym 55% osób wchodzi w pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oczywiste zatem, że SEO zdecydowanie zapewnia lepszą konwersję w sklepach internetowych. Jak się zabrać za SEO w e-sklepie i wyeliminować błędy?