Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_

Idealna karta produktu w e-commerce

Karta produktu to jedna z najważniejszych cech twojego e-commerce. Dlatego powinna być czytelna, konkretna i przyjazna dla użytkownika. Karta produktu to punkt styku z użytkownikiem na ścieżce zakupowej. O sukcesie w dużym stopniu decyduje właśnie ten moment, dlatego powinny się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje oraz emocje.  

Umieszczenie informacji na stronie internetowej powinno być zaprojektowane zgodnie z doświadczeniem klienta i jego intuicją. Dzięki temu odwiedzający skojarzy twoje produkty z korzyściami i prawdopodobnie dokona częstszych zakupów.  

1. Nazwa produktu. 

Klient poświęca średnio kilkanaście sekund na zorientowanie się, czego dotyczy karta produktowa. Dlatego ważne, aby nazwa była czytelna i konkretna. Warto użyć konkretnego koloru, rozmiaru czcionki, specyfikacji technicznej produktu oraz innych informacji, która ułatwią klientowi rozpoznanie produktu. 

2. Cena. 

To kluczowy element całej karty produktu, ponieważ większość klientów kupuje w sieci z uwagi na niższą cenę. Uwydatnij cenę na tle pozostałych elementów karty. Dokonaj spójności polityki cenowej produktu, tzn. sprawdź, czy wszystko zgadza się z faktycznym stanem, weź pod uwagę rabaty, obniżki czy promocje i pilnuj ich aktualizacji. 

3. Kontakt z BOK. 

Obsługa techniczna jest znaczącym elementem przy zakupie. Czy informacje o BOK są widoczne i aktualne? Zawsze trzeba przewidywać, co może pójść nie tak podczas zakupów online. Reakcja serwisu powinna być natychmiastowa. Istnieją również klienci, których trzeba poprowadzić przez proces zakupu.  

4. Zdjęcia. 

W Internecie klient nie widzi produktu na żywo, dlatego zdjęcia to jedyna szansa obejrzenia produktu. Zadbaj o zdjęcia w powiększeniu z różnych stron i w formacie 360 stopni. Zdjęcia oraz opisy “sprzedają” produkt. Najlepiej umieścić zdjęcie po lewej stronie karty produktu. 

5. Opis. 

Krótki, treściwy i chwytliwy – to najważniejsze elementy opisu. Nie można przepisywać tekstu od producenta, tekst nie powinien zawierać suchych informacji. Trzeba pamiętać o przyjazności pod kątem wyszukiwarek internetowych i podkreśleniu największych zalet produktu. Opis musi oczywiście pasować do branży, mieć odpowiednią długość i formę (jeśli np. sprzedajesz telefony, najlepiej sprawdzi się krótki opis w punktach). 

6. CTA. 

Call to action, czyli przycisk dodania do koszyka, to domknięcie całego procesu zakupowego. Dlatego CTA musi być widoczne i przemyślane, słowem: zachęcać do kliknięcia. Warto użyć odpowiednich słów i umieścić przycisk nad linią przewijania strony. Zgodnie z user experience, klient intuicyjnie tam właśnie szuka CTA. Można również delikatnie podkreślić przycisk innym kolorem niż reszta karty produktu. Zaleca się testowanie treści, wyglądu i rozmieszczenia przycisków CTA. 

Wymienione elementy karty produktu są niezbędne – bez nich klient nie będzie miał pełnego obrazu produktu, jego cech, a przede wszystkim korzyści z zakupu.  

Karta produktu: które elementy są najważniejsze? 

Zgodnie z badaniem firmy Conversivic można określić, które elementy karty produktu są dla klientów najważniejsze (wyrażone w procentach): 

1. Kontakt z BOK – telefon, mail – tę wartość wskazało aż 92% klientów. 

2. Główne menu, które umożliwia klientom zorientować się, czy właśnie do nich kierowany jest produkt (np. mężczyźni, dzieci, kobiety) oraz odnaleźć kategorię produktu (np. buty, ubrania, torebki) – 90%. 

3. Informacja o tym, czy produkt objęty jest gwarancją – 90%. 

E-commerce: co jeszcze liczy się w karcie produktu? 

Pozostałe miejsca zajęły techniczne parametry produktu (88%), opis produktu (87%) czy zdjęcia (72%). To dowodzi, że klienci tak naprawdę nie kupują twojego produktu, a realne korzyści, które uzyskają dzięki niemu. Jeśli sprzedajesz smartfon, wymieniasz parametry, wskazujesz na wygodę użycia (duży ekran), ale klienta najbardziej interesuje, czy będzie mógł dokładnie obejrzeć zdjęcia znajomych lub swój ulubiony film. Aby zwiększyć zainteresowanie twoim produktem, wprowadź dodatkowe elementy karty produktu, np. recenzje, komentarze, filmiki czy FAQ. 

Idealna karta produktu
Mobilna karta produktu

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Biznes online
    E-commerce

    Biznes online. Solidny plan w 9 krokach

    Jeśli jesteś w momencie, kiedy zastanawiasz się nad rozwojem biznesu, masz na niego jakiś pomysł, energię i zasoby, to już bardzo dużo. Działanie w sieci ma obecnie największy potencjał biznesowy. Łatwo jednak w tym wszystkim się pogubić, jeśli nie masz solidnego planu na biznes online.

  • SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_ cz. 2
    E-commerce

    SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę? Cz. 2

    SEO w sklepie online napędza sprzedaż, pozycjonuje stronę i sprawia, że witryna staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. W poprzednim artykule pisaliśmy o słowach kluczowych. Dziś druga część wpisu o SEO w e-commerce, dzięki któremu możesz samodzielnie zadbać o ruch w swoim sklepie.

  • SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_
    E-commerce

    SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę?

    Czy wiesz, że aż 98% Polaków korzysta z Google`a, gdy czegoś szuka? Poza tym 55% osób wchodzi w pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oczywiste zatem, że SEO zdecydowanie zapewnia lepszą konwersję w sklepach internetowych. Jak się zabrać za SEO w e-sklepie i wyeliminować błędy?