Jak przyciągnąć użytkownika do sklepu online i zmienić go w Klienta_

Jak przyciągnąć użytkownika do sklepu online i zmienić go w Klienta?

Jak to jest, że niektóre sklepy mają natłok zamówień, a inne wciąż czekają na Klientów? Czego można nauczyć się od starych wyjadaczy w branży e-commerce? Warto zweryfikować, czy na pewno zrobiliśmy wszystko, żeby lepiej sprzedawać w sieci. 

Black Friday, Cyber Monday i okres przedświąteczny to najbardziej “gorące” okresy sprzedaży w Internecie. Według statystyk firmy Trusted Shops, w 2018 roku wzrosła liczba e-sklepów o 6,1% w porównaniu do poprzedniego roku. Dlatego też w wyszukiwarce internetowej roi się od zapytań: “jak sprzedawać online”, “jak sprzedawać więcej online” i wiele podobnych. Podstawa to oczywiście wejście w “buty” użytkownika. A co zrobić, jeśli oferta sklepu jest interesująca dla użytkowników, ale jedynie odwiedzają stronę, nie przechodząc do płatności lub dokonują zbyt mało zakupów? 

Jak zachęcić Klientów do pozostania i zakupów na stronie www

Przede wszystkim warto odpowiedzieć sobie na pytanie, jakie e-sklep robi pierwsze wrażenie? Czy Ty jako Klient dokonałbyś w nim zakupów?  

  1. Zadbaj o pierwsze wrażenie po wejściu na stronę sklepu. Chodzi o design i estetykę sklepu, umiejętność orientacji Klienta na stronie oraz o to, czy jest on w stanie dokonać zakupu w zaledwie kilku krótkich krokach. Strona może być bardzo przejrzysta, ale jeśli zakupy mają wiązać się z długotrwałym szukaniem przycisków, koszyka czy brakiem możliwości powrotu do zakupów, zdecydowanie trzeba ulepszyć proces zakupowy. Dobry e-sklep od razu wzbudza zaufanie. Warto do tego podejść tak jak do sklepu stacjonarnego i budować pozytywne skojarzenia od początku. A te w dużej mierze wiążą się z wygodą konsumenta. 
  2. Szybkie ładowanie strony. Nic tak nie drażni Klienta jak wolno ładująca się strona. Prędkie i szyfrowane połączenie to dziś standard w branży. Warto sprawdzić szybkość ładowania własnego sklepu, ponieważ wpływa ono nie tylko na komfort użytkowników, ale również na proces pozycjonowania
  3. Umiejętnie przedstawiona oferta i lepiej opisane korzyści. Wiele zależy oczywiście od grupy docelowej i wyróżnika (USP), ale… co za dużo, to niezdrowo. Chodzi na przykład o wybór produktów: jeśli jest bardzo dużo, może to spowodować zagubienie, a nie zachwyt. Czy produkty są przemyślane, poukładane w kategorie czy pokazane w jakimś kontekście? Czy opinie o zakupach są przekonujące? Kluczowe jest umieszczenie rewelacyjnej jakości zdjęć i tekstów, które (o)powiedzą Klientowi coś więcej.  
  4. Co jeszcze Klient będzie z tego miał? Warto postawić na indywidualny kontakt z użytkownikiem. W mailach, oprócz zamówień, można dodać jakieś dodatkowy content. Mogą to być informacje o użytkowaniu produktów, instrukcja obsługi, inspiracje, słowem: wszelkie wartościowe materiały, które nie tylko sprzedają, ale też budują pewną relację.  
  5. Darmowa wysyłka. Zrobiono już wiele badań marketingowych na temat tego, czy Klienci wolą zniżkę produktów czy też darmową dostawę (dostępną od jakiejś kwoty) i przeważa ta druga opcja. Może to wynikać z faktu, że Klient robiąc zakupy, ma już jakąś sumę w głowie. Dodatkowe koszty dostawy zaburzają mu jego plany. 
  6. Sprzedaż w wielu różnych kanałach. Jeśli to możliwe, warto być w wielu różnych kanałach komunikacji, a nie tylko na Facebooku. Wiele zależy od grupy docelowej, ale dobrze rozplanować komunikację i nawiązywać relację z różnymi grupami odbiorców na różne sposoby. Wysyłanie newslettera to też dobra i osobista forma kontaktu, którą można zmodyfikować w zależności od potrzeb grupy docelowej oraz dodawać coś, czego nie ma w innych kanałach. 
  7. Wsparcie techniczne. Niedziałający koszyk? Coś nie zgadza się przy zamówieniu? Brakuje jakiejś informacji? Warto zadbać o kontakt bezpośrednio do pracownika obsługi technicznej, umieścić na stronie FAQ i pamiętać o chacie, z którego użytkownicy zazwyczaj chętnie korzystają. 
  8. Ułatwienie zakupu na wszelkie możliwe sposoby i personalizacja kontaktu. Nie można zapomnieć oczywiście o wersji mobilnej, a także o różnych sposobach płatności za dokonane zakupy (strony banków, PayPal) i umożliwić dokonanie zakupów bez zakładania konta. Warto zastanowić się, co jeszcze można zrobić, żeby umilić Klientowi korzystanie z naszego sklepu. Po transakcji warto ponownie skontaktować się z użytkownikiem i zapytać, jakie są jego wrażenia i co jeszcze można dla niego zrobić? Jeśli to możliwe, warto odejść od zautomatyzowanych maili i dać jakąś namiastkę indywidualnego kontaktu. Użytkownicy na pewno to docenią. 

Domena i hosting dla e-commerce w Kru.pl 

Fundamentem działania sklepu w sieci jest dobra i tania domena oraz hosting. Usługa Biznes hosting jest dostępna w chmurze. W ofercie autoinstalator aplikacji Open Cart, Joomla, Magento, Presta Shop oraz kilkaset innych aplikacji, dzięki którym sklep będzie funkcjonował natychmiast. Naszym wyróżnikiem jest bardzo korzystna cenowo i przejrzysta oferta bez kruczków, personalny kontakt z Klientem oraz możliwość zapłaty Bitcoinem. Jesteśmy do usług: https://www.kru.pl/bizneshosting.php 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    Social commerce w mediach społecznościowych

    Użytkownik spędza w Internecie blisko 7 godzin dziennie, w tym 2,5 godziny w mediach społecznościowych. Ta liczba stale wzrasta, dlatego firmy zyskują coraz większą szansę na przekonanie internautów do swoich produktów. Czym jest social commerce i jak funkcjonuje? Zaczyna się dzień, a Twoją pierwszą czynnością jest sprawdzenie social mediów? Lubisz nie tylko sprawdzać powiadomienia, ale […]

  • E-commerce

    Amazon wchodzi do Polski

    2 marca 2021 roku gigant e-commerce wszedł na polski rynek. Sklep jest dostępny w sieci pod polską domeną. Przedsiębiorcy mogą już rejestrować swoje konta na Amazonie i ruszać ze sprzedażą na „szersze wody”. Przedstawiciele firmy poinformowali o pracach związanych z uruchomieniem platformy sprzedażowej w Polsce końcem stycznia 2021. O oficjalnym wejściu Amazona na polski rynek […]

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.