jak-zalozyc-sklep-internetowy

Jak założyć sklep internetowy?

Według raportu Bisnode, liczba zakładanych sklepów internetowych w Polsce wzrosła z 21 744 w 2013 roku do prawie 31 tysięcy w 2018 roku. Na ten proces z pewnością wpłynął rozwój Internetu oraz takie czynniki, jak zakaz handlu w niedzielę. Kiedy warto otworzyć sklep internetowy?

Udogodnienia dla Klientów, łatwe wyszukiwanie, darmowe zwroty, dostępność produktów to główne powody, dla których lubimy kupować online. Biznes offline również często przenosi się do Internetu. Na co zwrócić uwagę, jeśli zastanawiamy się nad otwarciem e-sklepu? I jakich błędów można uniknąć już na starcie?

Pomysł.

Ten punkt wydaje się banalny, ale czasem własny pomysł może kłócić się z prawami rynku. Warto zrobić analizę konkurencji i sprawdzić, jakie sklepy dobrze sobie radzą. Można sprawdzać różne parametry: cenę, komunikację, zdjęcia produktów, promocję. Zastanowić się, co doprowadziło do sukcesu i jak my odnajdziemy się z naszym pomysłem. Z racji tego, że na rynku jest wiele e-sklepów, trzeba się mocno wyróżnić, żeby dotrzeć do Klientów.

Ustalenie strategii działania.

Trzeba odpowiedzieć sobie na kilka kluczowych pytań: kto jest naszym Klientem Idealnym? Jaki jest nasz cel? Jakie problemy Klienta rozwiązuje nasz produkt? Mając odpowiedzi, będziemy czuli się pewniej oraz zyskamy lepsze wyczucie rynku i większą świadomość własnego biznesu.

Wybór nazwy i hostingu.

Nazwa jest jak wizytówka, musi być łatwa do zapamiętania i krótka. Tutaj istnieje jednak kilka strategii, o których będziemy pisali w innym artykule.

Hosting to jeden z fundamentów całej machiny, jaką jest sklep internetowy. Musi być dobry, czyli bezpieczny, dysponować szybkim transferem danych (tak, aby serwer wytrzymał w przypadku większej liczby zamówień). Zapewniać ciągłość usług (certyfikat SLA, który jest zawarty w umowie z dostawcą hostingu). Oferować dobre wsparcie techniczne, znaczną pojemność dysku oraz zapewniać certyfikat SSL (zabezpieczenie domeny poprzez szyfrowanie danych).

Wybór oprogramowania.

Istnieje kilka możliwości do wyboru:

a.      Model SaaS, w którym korzystanie ze sklepu odbywa się w momencie opłacenia abonamentu. Posługujemy się wtedy gotowym oprogramowaniem. Przykłady: Shoper, Shoplo, Shopify, Red Cart, Click Shop, IdoSell Shop.

b.      Open Source – oprogramowanie na otwartej licencji, np. Magento, PrestaShop, Woocommerce. Klient pobiera oprogramowanie i korzysta z niego bezpłatnie.

c.      E-sklep jest w całości zbudowany dla Klienta – rozwiązanie dedykowane i najbardziej kosztowne. Firma programistyczna od podstaw tworzy sklep na zlecenie Klienta.

Jak założyć sklep internetowy?

1.      Jeśli chodzi o kwestie formalne sklep internetowy można prowadzić w każdej formie prawnej dostępnej w Polsce. Zatem dostępne są wszystkie możliwości prawne oprócz spółki partnerskiej.

2.      W momencie, gdy zdecydowaliśmy się na opcję jednoosobowej działalności gospodarczej lub spółki cywilnej firmę trzeba zarejestrować w CEIDG. Jeśli wybraliśmy pozostałe formy działalności, spółkę należy zarejestrować w KRS.

3.      Oprócz tego trzeba uzyskać numery REGON i NIP. Zgłosić działalność do VAT (jeśli tego chcemy) pamiętać o opłacaniu podatku dochodowego, składek ZUS i comiesięcznych kosztach usług księgowych.

4.      Bardzo ważne jest także napisanie regulaminu sklepu internetowego, oprawa graficzna, pozycjonowanie, certyfikat SSL – to dodatkowe, ale niezbędne do poniesienia koszty.

Dlaczego jeszcze warto założyć sklep internetowy?

Posiadanie e-sklepu to niższe koszty prowadzenia biznesu niż w przypadku sklepu stacjonarnego. Nie trzeba płacić za wynajem lokalu czy też zatrudniać wielu pracowników. To dobry sposób na zaprezentowanie marki, szczególne pole do popisu dla grafika czy też fotografa. Dzięki czemu można świetnie przedstawić produkty i nawiązać relację z odbiorcami marki. Poza tym Klienci mogą robić zakupy w dowolnym momencie, oszczędzając również własny czas. Sklep online pozwala także dotrzeć do bardzo wielu Klientów, nie tylko z Polski, ale tak naprawdę wszędzie tam, gdzie chcemy. Warto jednak pamiętać, że w przypadku prowadzenia sklepu internetowego kluczowa jest przemyślana strategia działania. Wyciąganie wniosków i umiejętny marketing, aby osiągnąć sukces.

Domena i hosting dla e-commerce w Kru.pl

Możliwości założenia sklepu internetowego w firmie Kru.pl opisane są tutaj: https://www.kru.pl/bizneshosting.php Serdecznie zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów. Znajdziemy bardzo korzystną cenę, transfer i konta pocztowe bez limitu w każdym pakiecie, bardzo wydajne dyski NVMe,  pomoc techniczną 24/7, automatyczne kopie zapasowe, automatyczną instalację aplikacji i wiele więcej. 


Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    Social commerce w mediach społecznościowych

    Użytkownik spędza w Internecie blisko 7 godzin dziennie, w tym 2,5 godziny w mediach społecznościowych. Ta liczba stale wzrasta, dlatego firmy zyskują coraz większą szansę na przekonanie internautów do swoich produktów. Czym jest social commerce i jak funkcjonuje? Zaczyna się dzień, a Twoją pierwszą czynnością jest sprawdzenie social mediów? Lubisz nie tylko sprawdzać powiadomienia, ale […]

  • E-commerce

    Amazon wchodzi do Polski

    2 marca 2021 roku gigant e-commerce wszedł na polski rynek. Sklep jest dostępny w sieci pod polską domeną. Przedsiębiorcy mogą już rejestrować swoje konta na Amazonie i ruszać ze sprzedażą na „szersze wody”. Przedstawiciele firmy poinformowali o pracach związanych z uruchomieniem platformy sprzedażowej w Polsce końcem stycznia 2021. O oficjalnym wejściu Amazona na polski rynek […]

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.