Najlepszy hosting dla sklepu internetowego_

Najlepszy hosting dla sklepu internetowego: po czym go poznać?

Najlepszy? Profesjonalny hosting to taki, który zapewnia wydajność, funkcjonalność, bezpieczeństwo e-commerce oraz … święty spokój. Na co zatem warto zwrócić uwagę, żeby przyciągać Klientów i spełniać ich oczekiwania?

Aż 79% użytkowników twierdzi, że wolno działający sklep internetowy nie zachęca ich do ponownych odwiedzin i zakupów. Warto, już na wczesnym etapie projektowania e-biznesu pomyśleć o właściwej infrastrukturze serwerowej. Oczywiście trzeba dopasować serwer do własnych potrzeb i planów biznesowych, biorąc pod uwagę różne czynniki, np. przewidywany ruch, wydajność, czas ładowania, cenę, doświadczenie usługodawcy, opinie etc.

Rodzaje hostingu:

  • Hosting współdzielony – dzielenie przestrzeni dyskowej na kilku użytkowników. Dobre rozwiązanie dla mniejszych sklepów internetowych, nie trzeba posiadać specjalistycznej wiedzy technicznej. Warto wziąć pod uwagę, że serwer jest dzielony. Jego moc może okazać się słabsza.
  • VPS – wirtualna maszyna, instalowana na serwerze, na którym użytkownik ma dostęp do pełnych parametrów. Samodzielnie musimy dbać o aktualizację serwera VPS i kopie bezpieczeństwa.
  • Chmura – daje pełne parametry bezpieczeństwa dla jednego Klienta (bez współdzielenia z innymi), w momencie awarii strona jest dalej dostępna dzięki automatycznemu transferowi plików w inne, bezpieczne miejsce. Hosting w chmurze wymaga pomocy administratora lub wiedzy technicznej.
  • Serwer dedykowany – rozwiązanie dla dużych projektów e-commerce. Potrzebna duża wiedza techniczna do samodzielnego zarządzania.

Dobry hosting dla e-commerce: po czym go poznać?

Istnieją podstawowe wytyczne, które są decydujące jeśli chodzi o wydajność e-sklepu i jego funkcjonalność:

  1. Moc procesora, która ma duży wpływ na wykonywanie operacji. Podane przez hostingodawcę wartości traktuje się szacunkowo, tzn. kluczowe jest, czy dostawca usług zapewnia ogólną wydajność stron.
  2. Pamięć RAM, czyli tzw. pamięć robocza. Zalecana jest min 256 MB, ponieważ 128 może okazać się zbyt małe.
  3. Pojemność dysku. Dla początkujących sklepów (do 50 produktów) wystarczy 10-20GB. Wiele firm hostingowych umożliwia migrację do wyższego pakietu w miarę rozwoju sklepu.
  4. Szybkość łącza – transfer danych do i z serwera. Jeśli transfer jest limitowany, np. 100 GB, to można założyć, że jeśli na stronie produktu jest 5 zdjęć ważących po 200 kb, w ciągu miesiąca stronę może odwiedzić około 100 000 osób.
  5. Serwer PHP. Chodzi o aktualizację technologii do najnowszej wersji PHP 7, dzięki której strona będzie sprawnie pracowała.

Hosting dla e-commerce: czego unikać?

  • Zbyt niskich cen – Cena nie powinna być czynnikiem decydującym. Warto zorientować się, jak wyglądają ceny po przedłużeniu usług (często na początku domena lub hosting kosztują bardzo mało, a po roku lub dwóch koszt przedłużenia wzrasta trzykrotnie).
  • Nieprzyjaznego supportu technicznego – kontakt z działem pomocy jest kluczowy. Sprawdźmy wcześniej, jakimi opcjami dysponuje usługodawca: kontakt mailowy, telefoniczny, czat? Czy usługodawca oferuje pomoc w obsłudze Panelu Zarządzania?
  • Braku koszyka usług (w którym można znaleźć hosting, domenę, certyfikat SSL) – najlepiej mieć wszystkie usługi w jednej firmie, wtedy obsługa jest bardziej sprawna. Przenoszenie usług lub posiadanie ich w różnych firmach jest niewygodne. Gdy wykupujemy u jednego dostawcy, łatwo zainstalować od razu, a obsługa techniczna również jest ułatwiona. Oprócz domeny i hostingu sklep internetowy musi posiadać certyfikat SSL, który jest gwarantem bezpiecznych transakcji oraz spełnia rolę wizerunkową.
  • Nieprzejrzystego Panelu Zarządzania – ważne, aby użytkownik orientował się, co i w jaki sposób działa w Panelu. Mógł sprawnie z niego korzystać (szczególnie początkujący). Panel admina służy do zarządzania ustawieniami serwera, powinien być funkcjonalny.

Hosting dla e-commerce w Kru.pl

Jesteśmy specjalistami w zakresie usług telekomunikacyjnych, oferujemy konkurencyjny hosting dla e-commerce, zgodny z RODO. Hosting w Kru.pl opiera się na mocnych serwerach NVMe, technologii LiteSpeed, dzięki czemu nie będzie żadnych problemów z wydajnością i strona wczyta się w ułamku sekundy. Certyfikat Let’s Encrypt jest dostępny w cenie hostingu, a na pomoc techniczną można liczyć 7 dni w tygodniu przez 24 godziny: https://www.kru.pl/bizneshosting.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • E-commerce

    Social commerce w mediach społecznościowych

    Użytkownik spędza w Internecie blisko 7 godzin dziennie, w tym 2,5 godziny w mediach społecznościowych. Ta liczba stale wzrasta, dlatego firmy zyskują coraz większą szansę na przekonanie internautów do swoich produktów. Czym jest social commerce i jak funkcjonuje? Zaczyna się dzień, a Twoją pierwszą czynnością jest sprawdzenie social mediów? Lubisz nie tylko sprawdzać powiadomienia, ale […]

  • E-commerce

    Amazon wchodzi do Polski

    2 marca 2021 roku gigant e-commerce wszedł na polski rynek. Sklep jest dostępny w sieci pod polską domeną. Przedsiębiorcy mogą już rejestrować swoje konta na Amazonie i ruszać ze sprzedażą na „szersze wody”. Przedstawiciele firmy poinformowali o pracach związanych z uruchomieniem platformy sprzedażowej w Polsce końcem stycznia 2021. O oficjalnym wejściu Amazona na polski rynek […]

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.