SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_ cz. 2

SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę? Cz. 2

SEO w sklepie online napędza sprzedaż, pozycjonuje stronę i sprawia, że witryna staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. W poprzednim artykule pisaliśmy o słowach kluczowych. Dziś druga część wpisu o SEO w e-commerce, dzięki któremu możesz samodzielnie zadbać o ruch w swoim sklepie. 

Czy wybór odpowiednich słów kluczowych to już większość pracy związanej z SEO w sklepie internetowym? I tak, i nie. Frazy kluczowe są ważne i będą potrzebne na każdym etapie tworzenia contentu w sklepie internetowym. Przed nami jednak jeszcze sporo pracy związanej z opisami kategorii, opisami produktów, linkowaniem oraz tworzeniem contentu na blog sklepu internetowego. Wspomniane rady najlepiej sprawdzą się w przypadku małych sklepów internetowych. 

SEO w e-sklepie: opisy kategorii 

Kategorie to główny podział produktów w sklepie. W przypadku sklepu z ubraniami, będzie to podział na płeć (kobieta, mężczyzna), wiek (dorosły, dziecko) oraz rodzaje ubrań (np. bluzy, T-shirty, spodnie, sukienki etc.) Warto rozważnie nazwać kategorie, ponieważ one raczej się nie zmieniają. Np. kategorie w sklepie z artykułami do domu powinny mieć przemyślane i konkretne nazwy, a przede wszystkim takie, które wpisują klienci w wyszukiwarkę. Np. kategoria “do domu” nie mówi nic konkretnego, ale: “dekoracje do domu” sprawiają, że klient wie, o co chodzi. Przy tworzeniu kategorii jest ważne: 

  • Wypisanie fraz kluczowych ważnych dla twojej branży i grupy docelowej, 
  • Liczba kategorii powinna być dostosowana do ilości produktów w sklepie (jeśli zaczynasz i np. masz 40 produktów, to nie twórz 10 kategorii), 
  • Struktura kategorii powinna być intuicyjna i łatwa do uchwycenia przez klienta. 

Opis kategorii: na co jeszcze zwrócić uwagę? 

Celem przygotowania opisu kategorii jest ściągnięcie ruchu właśnie w to miejsce. Warto poświęcić temu trochę czasu, ponieważ kategorie nie będą się zmieniały (a przynajmniej nie tak często jak produkty). Optymalny opis kategorii powinien mieć min. 2000 zzs, a dla niektórych branż ta liczba może wynieść nawet 5000 zzs (np. wnętrza). W opisie warto wstawić anchory (podlinkowany tekst z frazą kluczową), które będą odsyłały do innych kategorii i produktów. Na co uważać? Nie przesadzaj z liczbą słów kluczowych oraz zadbaj o ukrycie części opisu z uwagi na komfort korzystania z witryny. Taka liczba znaków ze spacjami jest istotna ze względu na optymalizację (wyszukiwarki lepiej oceniają strony www z dopracowanymi opisami). 

Kategorie produktów 
Opis kategorii dekoracje  

Opis produktu: jak go przygotować? 

  • Oprócz nazwy produktu dodaj frazę kluczową, np. W kategorii: akcesoria do łazienki, produktami mogą być: lustra, mydelniczki, kosze na odpady itp. 
  • Bardzo ważne: nie kopiuj opisu produktu od producenta! Musisz stworzyć unikalny opis, postarać się zaciekawić klienta czy też opowiedzieć jakąś historię. Pamiętaj, że ten tekst sprzedaje, tak jak zdjęcie. Google automatycznie pozycjonuje niżej skopiowany tekst. Gdy w ogóle nie stworzysz opisu, klient będzie kierował się ceną.  
  • Pisz językiem korzyści tak jakbyś to Ty był swoim klientem. Czego wtedy szukałbyś w swoim sklepie? Nie ograniczaj się do podstawowych słów typu: stolik kawowy biały, wygodny. Opisz jego cechy oraz to, do czego produkt może się przydać. Postaraj się zaspokoić potrzeby klientów.  
  • Wgraj na serwer kilka dobrych zdjęć i zmień ich opis (nie powinien on mieć postaci: DSC0998, lepiej użyj słowa kluczowego i nazwy produktu). Podobnie z atrybutem alt (tekst alternatywny), który również ma duży wpływ na pozycjonowanie. Zmniejsz rozmiar zdjęcia, a strona załaduje się szybciej.  

Linkowanie w e-sklepie 

Celem linkowania jest prowadzenie klienta po sklepie, podnoszenie wartości koszyka zakupowego oraz zatrzymanie użytkownika na stronie. Linki warto umieszczać w tekście oraz w opisie obrazka. Można to robić za pomocą anchoru, w którym będzie zawarta nazwa produktu oraz słowo kluczowe. Linki mogą odnosić użytkownika do kategorii, produktu czy też wpisu na blogu. 

Blog na stronie sklepu internetowego 

Wpisy na blogu docierają do tych, którzy szukają informacji przed zakupem oraz “prowadzą” klienta za rękę po sklepie. Gdy na przykład klient nie ma wiedzy o pożądanym produkcie, poszukuje informacji właśnie na stronie sklepu. Celem prowadzenia bloga jest przejście do zakładki produktów i konwersja. Poza tym blog w e-commerce:  

  • Pomaga w budowie widoczności na “długi ogon”, 
  • jest świetnym miejscem na prezentację produktów, 
  • Buduje ruch i ma ekspercki charakter. 

Pomysły na blog w e-sklepie: 

  • Reagowanie na potrzeby klientów w zależności od tego, na którym elemencie ścieżki zakupowej się znajduje się (może być na przykład na początku i nie wiedzieć o tym, że dany produkt istnieje lub poszukiwać informacji o sposobach użytkowania), 
  • Rozwiązywanie najczęstszych problemów klientów, 
  • sposoby na użycie produktów w praktyce (teksty, linki, zdjęcia, filmy, infografika). 

Podsumowując: SEO w sklepie internetowym polega na doborze właściwych słów kluczowych, przygotowaniu dobrych opisów kategorii, produktów, linkowania oraz pisania bloga. Te aspekty wpływają nie tylko na uporządkowanie strony, pozycjonowanie, ale także są jednym z elementów zwiększających ruch i sprzedaż w sklepie online.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Seniorzy w e-commerce
    E-commerce

    Seniorzy w e-commerce

    Polska jest jednym z najbardziej starzejących się społeczeństw. Już teraz seniorzy to aż 24% konsumentów, a do 2050 według GUS będzie to około 40%. Dlatego warto poznać i zawalczyć o tę grupę odbiorców, szczególnie w e-commerce.

  • Biznes online
    E-commerce

    Biznes online. Solidny plan w 9 krokach

    Jeśli jesteś w momencie, kiedy zastanawiasz się nad rozwojem biznesu, masz na niego jakiś pomysł, energię i zasoby, to już bardzo dużo. Działanie w sieci ma obecnie największy potencjał biznesowy. Łatwo jednak w tym wszystkim się pogubić, jeśli nie masz solidnego planu na biznes online.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    E-commerce

    Idealna karta produktu w e-commerce

    Karta produktu to jedna z najważniejszych cech twojego e-commerce. Dlatego powinna być czytelna, konkretna i przyjazna dla użytkownika. Karta produktu to punkt styku z użytkownikiem na ścieżce zakupowej. O sukcesie w dużym stopniu decyduje właśnie ten moment, dlatego powinny się tam znaleźć wszystkie kluczowe informacje oraz emocje.