SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_

SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę?

Czy wiesz, że aż 98% Polaków korzysta z Google`a, gdy czegoś szuka? Poza tym 55% osób wchodzi w pierwsze 3 pozycje na liście wyników wyszukiwania. Oczywiste zatem, że SEO zdecydowanie zapewnia lepszą konwersję w sklepach internetowych. Jak się zabrać za SEO w e-sklepie i wyeliminować błędy? 

SEO to optymalizacja sklepów i stron internetowych pod kątem wymogów wyszukiwarek. Celem istnienia e-sklepu jest konwersja, czyli wykonanie przez klienta określonego działania. Pod pojęciem konwersji mogą kryć się różne czynności, które ma wykonać klient, ale przyjmijmy, że chodzi o zakup produktu. SEO pomaga osiągnąć wysokie pozycje w Google na konkretne frazy, które konwertują. Dzięki temu można docierać do zainteresowanych klientów, którzy są gotowi wydać pieniądze na zakup. 

SEO w sklepie online: kluczowe elementy 

Warto wziąć pod uwagę kilka elementów: 

  • Kwestie techniczne, czyli dobry hosting, kluczowa rola certyfikatu SSL, dbałość o prędkość ładowania strony, responsywność (mobilna strona sklepu), adresy url oraz dostosowanie strony pod kątem użyteczności dla klientów (UX). Tę część opisywaliśmy już wcześniej.  
  • Kwestie związane z treścią (contentem), która odgrywa równie ważną rolę, napędzając ruch do sklepu. Liczą się również wartościowe linki. 

Planowanie działań SEO w e-sklepie 

Ten proces warto podzielić na kilka etapów: 

  • Dobór odpowiednich słów kluczowych, 
  • Stworzenie opisów kategorii, 
  • Przygotowanie opisów produktów
  • Zadbanie o linkowanie, 
  • Przygotowanie contentu na blog na stronie sklepu. 

Dlaczego wszystkie elementy są ważne? Dobór słów kluczowych jest fundamentem, dzięki któremu czytelnicy znajdą stronę sklepu w wyszukiwarce. Jednak nie wolno zapominać o pozostałych elementach, które budują strukturę sklepu, porządkują ją i wpływają na optymalizację. Dobre opisy kategorii, produktów, linki oraz teksty na blogu tworzą skuteczną ścieżkę klienta, na końcu której odbiorca dokonuje zakupu. Poza tym ta ścieżka jest przyjemna i chce się na nią wracać.  

Frazy kluczowe: jak je dobrać? 

Potrzebne będzie wykonanie gruntownego researchu i analizy konkurencji: 

  • Znajdź frazy, których używają klienci, a nie takie, które są branżowe lub używasz ich ty. Czasem zdarza się, że w wyniku różnych przyzwyczajeń i obcowania z daną branżą, inaczej nazywamy rzeczy niż nasi klienci. Np. fraza: “wycieraczki do auta” pojawia się w SERP rzadziej niż: “wycieraczki do samochodu”. Wybieraj te, które są częściej używane i prostsze. Wyjątek to sytuacja, kiedy kierujesz swoje produkty do osób ze swojej branży lub do B2B.  
  • Pozycjonowanie “na długi ogon”. Nie używaj zbyt ogólnych fraz, np. “auta”, “meble”, “do domu” – fraza musi być doprecyzowana. W przeciwnym razie klientowi pokażą się najróżniejsze produkty, a to zmniejsza szansę, że trafi do ciebie. Doprecyzuj frazę, np. “meble drewniane do salonu”, “artykuły do domu” lub: “wygodne krzesła do domu”. Sprawdzi się tutaj frazowanie “na długi ogon”, które jednocześnie zmniejsza ruch na stronę, ale za to przyjdą do ciebie osoby zainteresowane i zmotywowane do zakupu.  
  • Wyodrębnienie wartości ważnej dla grupy docelowej (np. meble z prawdziwego drewna, a nie sklejki, ubrania wykonane z biobawełny, czy też: “tani versus drogi”). Warto też szczerze sobie odpowiedzieć: czy to, co sprzedaję, to jakość premium czy raczej przeciętna? Co liczy się dla twojej grupy docelowej? Czy ma ona potrzeby związane z jakością produktu, a może estetyką, bezpieczeństwem, aspektem wizualnym?  
Ubbersuggest. Fraza wycieraczki do auta
Ubbersuggest. Fraza wycieraczki do samochodu

Gdy już tego się dowiesz, wybierz frazy najczęściej wybierane i dostosuj do własnego biznesu, branży, zasięgu działania etc. W kolejnej części opiszemy pozostałe elementy SEO w sklepie internetowym, na które musisz zwrócić uwagę. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • SEO w sklepie internetowym_ na co zwrócić uwagę_ cz. 2
    E-commerce

    SEO w sklepie internetowym: na co zwrócić uwagę? Cz. 2

    SEO w sklepie online napędza sprzedaż, pozycjonuje stronę i sprawia, że witryna staje się bardziej przyjazna dla użytkowników. W poprzednim artykule pisaliśmy o słowach kluczowych. Dziś druga część wpisu o SEO w e-commerce, dzięki któremu możesz samodzielnie zadbać o ruch w swoim sklepie.

  • Tajniki psychologii sprzedaży w Internecie
    E-commerce

    Tajniki psychologii sprzedaży w Internecie

    Zastanawiałeś się kiedyś, dlaczego dana firma bije rekordy sprzedaży w Internecie, a inna nie? Czy to kwestia lepszego towaru, jakości obsługi klienta, dobrej promocji, czy jeszcze czegoś innego? Dziś co nieco o psychologii sprzedaży.

  • Obsługa klienta w sklepie internetowym
    E-commerce

    Obsługa klienta w sklepie internetowym

    Duży nacisk kładzie się na technologie w e-commerce czy SEO, które są oczywiście bardzo istotnymi parametrami w funkcjonowaniu e-sklepu. Natomiast nieco mniej mówi się o obsłudze klienta, ułatwieniu procesów zakupowych oraz bieżącym monitorowaniu działań użytkownika.