7 faktów o pozycjonowaniu

7 faktów o pozycjonowaniu

W jednym z poprzednich tekstów rozprawialiśmy się z mitami na temat pozycjonowania. Teraz czas na fakty. W związku z rosnącą liczbą stron internetowych, ten temat wzbudza zainteresowanie i wymaga doprecyzowania. 

Wysoka pozycja w wyszukiwarce to ogromna szansa na dotarcie do odbiorców i pewien papierek lakmusowy tego, co robimy. Jak już ustaliliśmy, pozycjonowanie to nie tylko SEO, a dużo więcej czynników, które mają wpływ na pozycję strony www

SEO: coś więcej niż optymalizacja 

Jeśli chodzi o SEO, to nie tylko optymalizacja strony, czyli dostosowanie jej do wymagań robotów wyszukiwarek, ale również umożliwienie odbiorcy interakcji ze stroną. Strona musi “rezonować” z czytelnikiem i potencjalnym Klientem. Jeśli chcemy, aby nasza strona była użyteczna, wartościowa i popularna, warto położyć nacisk na dobry, wciągający content.  

7 faktów o pozycjonowaniu 

  1. Pozycjonowanie może mieć wiele “twarzy”. Każdy przypadek jest inny, tzn. dana strona www funkcjonuje w konkretnej branży, a ta może różnić się od innej. Istnieje mnóstwo czynników, które wpływają na widoczność strony i wiele metod pozycjonowania. Na przykład w przypadku bloga czas spędzony na stronie jest ważniejszy niż współczynnik odrzuceń (nawet wysoki). Jeśli chodzi o sklep internetowy, kluczowy jest ruch na stronie, który prowadzi do konwersji. Trzeba zastosować różne działania w zależności od rodzaju branży, celu, jaki chcemy osiągnąć oraz wiedzy i doświadczenia pozycjonera.  
  2. Algorytm Google często się zmienia. Algorytm cały czas rozwija się i w tym momencie jest w stanie badać układ graficzny strony, spójność tematyczną tekstu, a nawet poprawność językową. Specjaliści ds. SEO nie są w stanie powiedzieć dokładnie, jak on działa, ponieważ jest udostępniony jedynie zaufanym pracownikom Google`a. Agencja SEO może przeprowadzać testy wewnętrzne, analizować dane Klienta i na tej podstawie podejmować działania.  
  3. Unikalne treści na stronie są bardzo ważne. Treści to nie tylko teksty, ale również dobrej jakości zdjęcia, filmy, grafiki, które są spójne i mają jakiś motyw przewodni. Jakość, oryginalność i pomysłowość budują zaangażowanie odbiorcy. Poza tym liczą się opisy tych materiałów oraz linki url, które są aktualne. 
  4. Czas ładowania strony www jest istotny. To jeden z czynników rankingujących stronę w wynikach wyszukiwania. Google potwierdziło to już w 2010 roku. Jeśli ładowanie strony www trwa dłużej niż 3 sekundy, ponad połowa użytkowników wyjdzie z niej. Jeśli sytuacja powtarza się, Google obniża pozycję takiej witryny.  
  5. Katalogowanie ma wpływ na pozycję strony w wynikach wyszukiwania. Katalogi internetowe są miejscem, gdzie można dodać wizytówkę swojej marki. Można tam znaleźć wszelkie informacje kontaktowe, opis działalności oraz dobór odpowiedniej kategorii, dzięki której można znaleźć daną stronę w sieci. Jeśli katalogowanie jest dobrze przygotowane, może podnieść pozycję w wyszukiwarkach. Jeśli nie, spowoduje nie tylko obniżenie widoczności, ale i nałożenie bana. Krótko mówiąc, warto o to zadbać. 
  6. Proces pozycjonowania zależy od kilku czynników. Dlatego czas, w którym strona będzie dobrze wypozycjonowana, jest bardzo różny. Przykładowe punkty, które są ważne w tym procesie:  
  • Typ strony, 
  • Zasięg terytorialny serwisu, 
  • Strony konkurencyjne, 
  • Długość funkcjonowania domeny, 
  • Jakość linków przychodzących, 
  • Cel, np. 5 fraz w TOP10. 

    7.Pozycjonowanie to zadanie (głównie) dla specjalisty. Można oczywiście zajmować się tym samodzielnie, ale to proces dość szeroki, w którym liczy się doświadczenie i umiejętności techniczne, marketingowe, strategiczne. Laika będzie to kosztowało dużo energii, czasu. Może to poskutkować narażeniem się na filtry od Google`a. 

Każda strona internetowa, niezależnie od prowadzonego rodzaju działalności, wymaga pozycjonowania. Wszystkie wymienione czynniki nie są czymś stałym, trzeba o nie dbać na bieżąco. Najlepiej przedyskutować dany przypadek ze specjalistą, który pokieruje działaniami i będzie wiedział, jak reagować na bieżące wyzwania.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_
    Marketing

    Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

    Jeśli masz stronę internetową, prowadzisz blog lub sklep online, afiliacja może być jednym ze sposobów monetyzacji działalności w Internecie. Na czym dokładnie polega ten system i na co zwrócić uwagę przy takiej współpracy?

  • Starsi odbiorcy w social media
    Marketing

    Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

    Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media?

  • Efektywna praca online bez pośpiechu_
    Marketing

    Efektywna praca online bez pośpiechu?

    Nowa rzeczywistość i praca zdalna to wciąż wyzwanie. Z jednej strony możemy poczuć się swobodnie, nie musząc rano spieszyć się i zyskać dodatkowy czas. Z drugiej: jeśli nie zapanujemy nad sobą i biznesem, to praca może zająć praktycznie cały dzień. Jak pracować bardziej efektywnie i bez pośpiechu?