Content marketing_ kierunki rozwoju w 2020

Content marketing: kierunki rozwoju w 2020

Zgodnie ze statystykami World Media Group, 80% ekspertów marketingu twierdzi, że liczba kampanii content marketingowych zwiększy się w ciągu 2 lat. Content marketing jest “na fali”, ponieważ podwyższa zaangażowanie odbiorców, a proces tworzenia treści jest wspierany i ulepszany przez nowe technologie. W jakim kierunku pójdzie content w 2020 roku? 

Treści na blogu firmowymstrona internetowa, profil na Facebooku, Youtube, Instagramie, raporty, podcasty, infografiki czy webinary – te wszystkie działania bazują na tworzeniu contentu. Strategie komunikacji oparte na produkowaniu treści umożliwiają: 

  • Dzielenie się treścią, 
  • Edukowanie odbiorców, 
  • Zmianę postrzegania niektórych zjawisk, np. technologicznych, gospodarczych, społecznych etc. 

Nowe technologie, tj. analiza big data, zwiększają efektywność prowadzonych kampanii ze względu na stworzenie profili odbiorców i personalizację komunikatów. Skutecznością cieszą się również działania remarketingowe, docierające do osób, które mają już styczność z marką i potencjalnie są zainteresowani zakupem. Zatem prowadzenie udanych strategii content marketingowych to nie tylko tworzenie treści, ale również ich dystrybucja w wielu różnych kanałach. 

Content marketing w 2020: branded content 

Najpopularniejszą formą reklamy oprócz reklamy display, jest branded content, czyli treści finansowane lub produkowane przez marki. Przewiduje się, że w najbliższych latach marki będą tworzyły coraz więcej tego typu treści, ale musi to odbywać się przy jednoczesnym dbaniu o swój wizerunek i eksperckość. Branded content dociera do bardzo szerokiej publiczności, nie tylko w Internecie, ale również w telewizji, radiu, podczas eventów, w grach itp. Ten kierunek jest połączeniem reklamy z rozrywką, obecnie zdobywa znaczną przewagę nad mediami tradycyjnymi. 

Content marketing w 2020: podcasty 

Według The Future Of Content-Led Marketing Around The World, kolejnym wiodącym kierunkiem w contentu marketingu są m. in. technologia głosowa, podcasty i rzeczywistość rozszerzona. W ciągu następnych 12 miesięcy popularność Voice technology wzrośnie aż o 57%, a podcastów: 33%.  

Oczywiście na topie będzie również video marketing (choć mniej niż zakładano), influencer marketing oraz storytelling. Kluczem do sukcesu w marketingu jest otwartość i umiejętność szybkiego dostosowywania się do potrzeb rynku. 

Rozwój content marketingu w 2020

Content w pandemii 

O ile w kwietniu poszukiwaliśmy informacji na temat koronawirusa, od maja następuje spadek zapytań w Google związanych z koronawirusem. Po kilku miesiącach konsumentów dopada nuda i zmęczenie, dlatego najczęściej wpisywane słowa w Google według Lightscape, to: 

  • Mata do ćwiczeń, 
  • Ćwiczenie w domu, 
  • Praca zdalna
  • Tematy związane z gospodarką. 

Intensywnie poszukujemy tez rozrywki, dlatego serwisy VOD pękają od liczby odwiedzin. E-commerce i sektor gamingowy przeżywają swój rozkwit i zwiększenie obrotów. Wśród konsumentów nie brakuje jednak myśli dotyczących przyszłości i sytuacji gospodarczej. 

Content marketing 

Content marketing nieustannie rozwija się i ewoluuje, tworząc zupełnie nowe kierunki produkcji treści, łącząc nową technologię z rozwiązaniami strategicznymi. Nie można nie wspomnieć również o rozwiązaniach, które już znamy (video, storytelling), które zyskają na znaczeniu. W wyniku pandemii zmienił się tryb pracy, sposób spędzania wolnego czasu, a sporo trendów z początku 2020 nie ma dziś pokrycia w rzeczywistości. Nikt nie zna recepty na przyszłość. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_
    Marketing

    Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

    Jeśli masz stronę internetową, prowadzisz blog lub sklep online, afiliacja może być jednym ze sposobów monetyzacji działalności w Internecie. Na czym dokładnie polega ten system i na co zwrócić uwagę przy takiej współpracy?

  • Starsi odbiorcy w social media
    Marketing

    Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

    Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media?

  • Efektywna praca online bez pośpiechu_
    Marketing

    Efektywna praca online bez pośpiechu?

    Nowa rzeczywistość i praca zdalna to wciąż wyzwanie. Z jednej strony możemy poczuć się swobodnie, nie musząc rano spieszyć się i zyskać dodatkowy czas. Z drugiej: jeśli nie zapanujemy nad sobą i biznesem, to praca może zająć praktycznie cały dzień. Jak pracować bardziej efektywnie i bez pośpiechu?