Czy szybkość ładowania witryny wpływa na pozycjonowanie

Czy szybkość ładowania strony wpływa na pozycjonowanie?

Mimo że czas ładowania strony został już w 2010 roku ogłoszony jako jeden z czynników w rankingu Google, nadal przywiązuje się wagę do pozostałych elementów strony. Jak pokazują najnowsze statystyki, czas, w jakim potencjalny Klient wejdzie na stronę www, często decyduje o konwersji. Jak poprawić szybkość  ładowania strony?

Z punktu widzenia użytkownika, czas wczytywania strony jest ważny. W niepamięć odeszły czasy, kiedy prędkość Internetu była tak niska, że w trakcie ładowania strony można było zdążyć zrobić sobie kawę. Obecnie czas wczytywania witryny jest dość wyśrubowany, a wymagania użytkowników znacząco rosną.

Pozycjonowanie strony: co bierze się pod uwagę?

W rankingu Google ustalono dużo czynników, spośród których można wyodrębnić 4 obszary tematyczne:

  1. Domeny, czyli jej typ, wiek i historia.
  2. Słowa kluczowe. Czy są zawarte w tytule, opisie i adresie URL?
  3. Treść strony internetowej. Czy jest oryginalna, interesująca, zawiera słowa kluczowe? Jak długie są treści? Czy nie duplikują się? Jakiej jakości linki wewnętrzne i zewnętrzne można zaobserwować?
  4. Optymalizacja. Czas wczytywania witryny, optymalizacja grafik oraz mapa strony.

W tym wpisie skoncentrujemy się na szybkości ładowania strony.

Jak czas wczytywania witryny wpływa na pozycjonowanie?

Jeszcze w 2016 roku akceptowalny czas ładowania wynosił 4 sekundy, a powyżej 5 sekund oznaczało, że 40% użytkowników wyjdzie ze strony. Ostatnie badania przeprowadzone przez Akamai i Gomez.com, pokazują, że 47% użytkowników Internetu oczekuje, że witryna włączy się w ciągu 2 sekund. Poza tym, 80% kupujących w Internecie, którzy mieli jakieś problemy związane z korzystaniem z danej strony, dzieli się swoim niezadowoleniem na ten temat. Ponad połowa z nich (44%) powie znajomemu o kłopotach z wejściem na stronę. Oznacza to utratę obecnego klienta oraz potencjalnych kontrahentów.

Co gwarantuje szybko działająca strona www?

  • Wyższe miejsce w rankingu Google
  • Zapamięta nazwę witryny, layout (jeśli jest wykonany zgodnie z zasadami user experience).
  • Utrzymanie użytkownika na stronie, który wykona na niej więcej interakcji, a może kupi produkty
  • User może zachęcić inne osoby do zrobienia zakupów
  • Zadowolony Kontrahent może też wykonać inne czynności na stronie i w social mediach, np. udostępnić zdjęcie, dodać opinię etc.

Jak poprawić szybkość działania strony?

Warto sprawdzić czas ładowania witryny (np. tu: PageSpeed Insights lub Think with Google), wpisując bezpośrednio adres www. Strona może wolniej się ładować z powodu zbyt dużych zdjęć czy też nadużywania Javascript. Dlatego warto:

  1. Wybrać dobry i sprawdzony hosting. Czy działa on na dyskach SSD? Jaką wersję PHP oferuje? (najnowsza to PHP 7.2).
  2. Wykonywać kompresje Gzip. To jedna z najpopularniejszych metod kompresji plików HTML i CSS po stronie serwera.
  3. Optymalizować zdjęcia, bazy danych.
  4. Korzystać z pamięci podręcznej cache. To rodzaj bufora przeglądarek, tzn. serwer nie musi przesyłać wszystkich elementów witryny, ponieważ tkwią one w buforze.
  5. Zmniejszyć liczby wtyczek, usunąć nieużywane pluginy.
  6. W przypadku gdy strona www jest odwiedzana przez Klientów z całego świata, warto użyć sieci dostarczania treści CDN, która używa serwera o najszybszym czasie odpowiedzi do połączenia się ze stroną.

Warto wdrożyć powyższe rady, ponieważ według obliczeń, 1 sekunda straty szybkości to nawet 10% obrotu mniej, natomiast poprawa prędkości witryny o 1 sekundę to zyskanie 2% konwersji.

Hosting w Kru.pl

Oferujemy tani i szybki hosting na serwerach LiteSpeed kompatybilnej z Apache, dlatego strona będzie wczytywać się w mgnieniu oka. Kru to też wydajne dyski NVMe, automatyczna instalacja WordPressa w pełni zgodnego z wymogami prawnymi RODO, wsparcie techniczne 24/7 oraz automatyczne kopie zapasowe. Zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów: https://www.kru.pl/wordpress.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Strategia marketingowa: czy małe firmy jej potrzebują?

    Jak działać na rynku i zdobywać klientów, jeśli konkurencja robi to samo, co Ty? Jak się promować, na co położyć nacisk, żeby dotrzeć do odbiorców? Odpowiedzią na te pytania jest przygotowanie strategii marketingowej. Jeśli miałbyś do wyboru: systematyczne działania marketingowe, ale wykonywane w dość przewidywalny, chaotyczny sposób i analizę marki, jej otoczenia konkurencyjnego, ustalenie konkretnego […]

  • Marketing

    Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą?

    Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najchętniej wybieraną i najprostszą formą prawną prowadzenia firmy. To krok w stronę większej niezależności zawodowej. Masz pomysł na biznes i chciałbyś założyć działalność? Sprawdź, co Cię czeka. Samozatrudnienie oznacza prowadzenie przedsiębiorstwa przez osobę fizyczną. Jeśli specjalizujesz się w danej dziedzinie i szukasz szerszych możliwości rozwoju zawodowego, to prawdopodobnie właściwy moment na […]

  • Marketing

    Tym zaskoczy Cię Google: tricki

    Wydaje Ci się, że znasz wszystkie zastosowania najpopularniejszej przeglądarki? Sprawdź, co może Cię zaskoczyć w Google i zobacz kilka ciekawych i śmiesznych tricków. Daj sobie chwilę wytchnienia i odpocznij od reklam w Google i natłoku codziennych obowiązków. Dzisiejszy tekst potraktuj z lekkim przymrużeniem oka ze względu na Prima Aprilis. Wszystkie opisane opcje są dostępne dla […]