Czy szybkość ładowania witryny wpływa na pozycjonowanie

Czy szybkość ładowania strony wpływa na pozycjonowanie?

Mimo że czas ładowania strony został już w 2010 roku ogłoszony jako jeden z czynników w rankingu Google, nadal przywiązuje się wagę do pozostałych elementów strony. Jak pokazują najnowsze statystyki, czas, w jakim potencjalny Klient wejdzie na stronę www, często decyduje o konwersji. Jak poprawić szybkość  ładowania strony?

Z punktu widzenia użytkownika, czas wczytywania strony jest ważny. W niepamięć odeszły czasy, kiedy prędkość Internetu była tak niska, że w trakcie ładowania strony można było zdążyć zrobić sobie kawę. Obecnie czas wczytywania witryny jest dość wyśrubowany, a wymagania użytkowników znacząco rosną.

Pozycjonowanie strony: co bierze się pod uwagę?

W rankingu Google ustalono dużo czynników, spośród których można wyodrębnić 4 obszary tematyczne:

  1. Domeny, czyli jej typ, wiek i historia.
  2. Słowa kluczowe. Czy są zawarte w tytule, opisie i adresie URL?
  3. Treść strony internetowej. Czy jest oryginalna, interesująca, zawiera słowa kluczowe? Jak długie są treści? Czy nie duplikują się? Jakiej jakości linki wewnętrzne i zewnętrzne można zaobserwować?
  4. Optymalizacja. Czas wczytywania witryny, optymalizacja grafik oraz mapa strony.

W tym wpisie skoncentrujemy się na szybkości ładowania strony.

Jak czas wczytywania witryny wpływa na pozycjonowanie?

Jeszcze w 2016 roku akceptowalny czas ładowania wynosił 4 sekundy, a powyżej 5 sekund oznaczało, że 40% użytkowników wyjdzie ze strony. Ostatnie badania przeprowadzone przez Akamai i Gomez.com, pokazują, że 47% użytkowników Internetu oczekuje, że witryna włączy się w ciągu 2 sekund. Poza tym, 80% kupujących w Internecie, którzy mieli jakieś problemy związane z korzystaniem z danej strony, dzieli się swoim niezadowoleniem na ten temat. Ponad połowa z nich (44%) powie znajomemu o kłopotach z wejściem na stronę. Oznacza to utratę obecnego klienta oraz potencjalnych kontrahentów.

Co gwarantuje szybko działająca strona www?

  • Wyższe miejsce w rankingu Google
  • Zapamięta nazwę witryny, layout (jeśli jest wykonany zgodnie z zasadami user experience).
  • Utrzymanie użytkownika na stronie, który wykona na niej więcej interakcji, a może kupi produkty
  • User może zachęcić inne osoby do zrobienia zakupów
  • Zadowolony Kontrahent może też wykonać inne czynności na stronie i w social mediach, np. udostępnić zdjęcie, dodać opinię etc.

Jak poprawić szybkość działania strony?

Warto sprawdzić czas ładowania witryny (np. tu: PageSpeed Insights lub Think with Google), wpisując bezpośrednio adres www. Strona może wolniej się ładować z powodu zbyt dużych zdjęć czy też nadużywania Javascript. Dlatego warto:

  1. Wybrać dobry i sprawdzony hosting. Czy działa on na dyskach SSD? Jaką wersję PHP oferuje? (najnowsza to PHP 7.2).
  2. Wykonywać kompresje Gzip. To jedna z najpopularniejszych metod kompresji plików HTML i CSS po stronie serwera.
  3. Optymalizować zdjęcia, bazy danych.
  4. Korzystać z pamięci podręcznej cache. To rodzaj bufora przeglądarek, tzn. serwer nie musi przesyłać wszystkich elementów witryny, ponieważ tkwią one w buforze.
  5. Zmniejszyć liczby wtyczek, usunąć nieużywane pluginy.
  6. W przypadku gdy strona www jest odwiedzana przez Klientów z całego świata, warto użyć sieci dostarczania treści CDN, która używa serwera o najszybszym czasie odpowiedzi do połączenia się ze stroną.

Warto wdrożyć powyższe rady, ponieważ według obliczeń, 1 sekunda straty szybkości to nawet 10% obrotu mniej, natomiast poprawa prędkości witryny o 1 sekundę to zyskanie 2% konwersji.

Hosting w Kru.pl

Oferujemy tani i szybki hosting na serwerach LiteSpeed kompatybilnej z Apache, dlatego strona będzie wczytywać się w mgnieniu oka. Kru to też wydajne dyski NVMe, automatyczna instalacja WordPressa w pełni zgodnego z wymogami prawnymi RODO, wsparcie techniczne 24/7 oraz automatyczne kopie zapasowe. Zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów: https://www.kru.pl/wordpress.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_
    Marketing

    Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

    Jeśli masz stronę internetową, prowadzisz blog lub sklep online, afiliacja może być jednym ze sposobów monetyzacji działalności w Internecie. Na czym dokładnie polega ten system i na co zwrócić uwagę przy takiej współpracy?

  • Starsi odbiorcy w social media
    Marketing

    Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

    Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media?

  • Efektywna praca online bez pośpiechu_
    Marketing

    Efektywna praca online bez pośpiechu?

    Nowa rzeczywistość i praca zdalna to wciąż wyzwanie. Z jednej strony możemy poczuć się swobodnie, nie musząc rano spieszyć się i zyskać dodatkowy czas. Z drugiej: jeśli nie zapanujemy nad sobą i biznesem, to praca może zająć praktycznie cały dzień. Jak pracować bardziej efektywnie i bez pośpiechu?