Domyślna wyszukiwarka internetowa dla użytkowników w UE (1)

Domyślna wyszukiwarka internetowa dla użytkowników w UE

Właściciele smartfonów w Europie będą mogli wybrać inną niż Google wyszukiwarkę treści. Tego typu możliwość istniała już wcześniej, ale tym razem będzie można to zrobić już podczas pierwszej konfiguracji telefonu. 

Od 1 marca 2020 użytkownicy Androida będą mieli opcję wyboru wyszukiwarki. Do tych zmian doszło poprzez naciski Komisji Europejskiej, która nałożyła kolejną karę na Gooogle`a: 4 miliardy dolarów. Zgodnie z unijnymi przepisami, gigant narzuca użytkownikom swój produkt i tym samym blokuje działania innych wyszukiwarek.  

Wyszukiwarki internetowe dostępne w Polsce 

Google opublikował już listę dostępnych miejsc wyszukiwania, z których użytkownik wybierze domyślną. W każdym z 31 europejskich krajów będzie to zestaw trzech różnych wyszukiwarek. W Polsce do wyboru będą:  

  • DuckDuckGo – wyniki wyszukiwania nie są personalizowane, tzn. nie są brane pod uwagę poprzednie wyszukiwania czy dany kraj. Po wpisaniu zapytania, pojawia się najpierw wynik z Wikipedii. 
  • Info.com – zapewnia metawyszukiwanie poprzez wyszukiwarki i katalogi, w tym Google, Yahoo !, Ask, Teoma, AlltheWeb, Inktomi, Yandex, Open Directory, Kanoodle, LookSmart i About.com. 
  • Yandex – największa rosyjska wyszukiwarka, która przypomina bardziej portal, w którym można znaleźć produkty, obrazy, mapy, video oraz nowości. 

Pozostałe wyszukiwarki, dostępne w innych krajach: Qwant, GMX, PrivacyWall, Givero czy Seznam. 

Duck Duck Go będzie dostępna w każdym europejskim kraju. 

Google: kilka danych 

Wyszukiwarka Google funkcjonuje od 1998 roku, wypierając z rynku inne firmy. Według danych z 2019 roku, ma niemal 70% udziałów w rynku.  

  • reklamy (2000) 
  • obrazki (2001) 
  • weryfikacja poprawności wpisanej frazy (2002) 
  • produkty (2002) 
  • wiadomości (2002) 
  • podpowiedzi (2005) 
  • linki do podstron dla strony na pierwszej pozycji (2005) 
  • video (2005) 
  • pogoda, wyniki meczów, video, sylwetki osób wraz z powiązaniami rodzinnymi (od 2005) 
  • wyszukiwanie głosem (2008), wyszukiwanie obrazem (2011) 
  • Knowledge Graph (2012). 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Prawo przeciwieństwa w marketingu_ czym jest i jak działa_
    Marketing

    Prawo przeciwieństwa w marketingu: czym jest i jak działa?

    Wiele przedsiębiorstw chce dogonić konkurencję, a następnie ją wyprzedzić. Tracą na to mnóstwo czasu, energii i pieniędzy. Można przybrać inną strategię w marketingu internetowym: prawo przeciwieństwa. Na czym polega to podejście?

  • Branded content, czyli jak skutecznie połączyć reklamę z rozrywką_
    Marketing

    Branded content, czyli jak skutecznie połączyć reklamę z rozrywką?

    Jeśli zauważasz, że konsumenci coraz częściej rezygnują z tradycyjnych form reklamy, a w przeglądarce internetowej instalują AdBlock, to warto zainteresować się tym zagadnieniem. Branded content to reklama produktu/ usługi, która jest połączona z rozrywką w taki sposób, że odbiorca sam chce po nią sięgnąć. Czym jest i jak go porównać do content marketingu?

  • Biznes oparty na mocnych stronach_
    Marketing

    Biznes oparty na mocnych stronach?

    Czy wiesz, że wykonując pracę w zgodzie ze swoimi mocnymi stronami, angażujesz się w nią aż sześć razy bardziej niż gdy skupiasz się na poprawie swoich słabości? Wydawałoby się to oczywiste, ale czy naprawdę wiesz, co jest Twoją mocną stroną i jak to powiązać z biznesem?