Mity o pozycjonowaniu

Mity o pozycjonowaniu

Zagadnienie pozycjonowania jest rozumiane jako wywindowanie marki w TOP w wynikach wyszukiwania. Jednak proces jest dość skomplikowany, a wokół niego funkcjonuje wiele nieprawdziwych informacji. Obalamy mity na temat pozycjonowania. 

Wraz z rozwojem marketingu internetowego, pojęcie pozycjonowania weszło do marketingowego slangu. Co ono jednak tak naprawdę znaczy? 

Czym jest pozycjonowanie? 

To szereg procesów, które składają się podniesienie popularności strony www oraz na wysoką pozycję witryny w wynikach wyszukiwania, czyli SERPach. Na pozycjonowanie składa się: SEO, content marketing, link building oraz analityka internetowa. Zatem na pozycjonowanie składa się bardzo dużo niezależnych czynników, które mają wpływ na wartość strony w Google.  

7 mitów o pozycjonowaniu 

  1. Pozycjonowanie to SEO. Te pojęcia często są używane zamiennie, ale to nieprecyzyjne sformułowanie. SEO (Search Engine Optimization) to optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, czyli poprawa wewnętrznej struktury strony pod kątem wytycznych wyszukiwarek. To pierwszy krok do zwiększenia widoczności strony w Google. Równocześnie trzeba zadbać o wartościowe treści, które będą “lubiły się” z wyszukiwarkami (content marketing) oraz linki do strony pochodzące z zewnętrznych źródeł (link building). Efekty działań warto sprawdzać na bieżąco i weryfikować je (analityka internetowa). SEO jest zatem jedynie częścią pozycjonowania. 
  2. Pozycjonowanie to praca “na już” i efekty powinny być obecne od razu. To długotrwały proces i trudno oczekiwać natychmiastowych rezultatów. Poza tym na końcowy wynik wpływa mnóstwo czynników: branża, konkurenci i ich działania, a także wytyczne Google. Te ostatnie zmieniają się na bieżąco, więc nawet doświadczona agencja nie będzie potrafiła dokładnie przewidzieć spodziewanych efektów. To nie znaczy, że nie warto sformułować planu działań. 
  3. Najważniejsza jest grafika. Zdjęcia i grafiki spełniają oczywiście istotną rolę, ale pozycjonowanie i roboty Google skupiają się jednak na treściach na stronie. Indeksują teksty zawarte na stronie głównej oraz wszystkich podstronach, a dopiero potem podpisy pod grafikami.  
  4. Można kupić wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. W organicznych wynikach wyszukiwania nie istnieje taka możliwość. Można jedynie wykupić płatną reklamę linków sponsorowanych (Google Adwords). 
  5. Kampania linków sponsorowanych ma wpływ na pozycję. Płatna reklama nie ma wpływu na pozycjonowanie. Linki sponsorowane jedynie wspierają proces pozycjonowania, zwiększając łączną liczbę odwiedzin na stronie www. W momencie zakończenia kampanii, strona znika z wyników wyszukiwania. Dlatego najskuteczniej jest inwestować w organiczne (bezpłatne) wyniki wyszukiwania, a kampanie AdWords traktować jako uzupełnienie strategii pozycjonowania. 
  6. Mamy już zaplanowane działania, dzięki którym na 100% znajdę się w TOP3. Jeśli jakaś agencja lub freelancer obiecuje coś takiego, trudno będzie im zaufać. Takich działań nie można sprecyzować. Warto spróbować zbliżyć się do celu, ale zamiast zbytnio się na nim koncentrować, najlepiej zainwestować energię w systematyczne działania. 
  7. Gdy osiągniemy pozycję w TOP10, nie trzeba już nic robić. Nic bardziej mylnego, jak już wspomniano, pozycjonowanie to praca, którą trzeba wykonywać cały czas. 

Hosting w Kru.pl 

Na pozycjonowanie wpływa dobry hosting, czyli przede wszystkim szybkie ładowanie strony. Kru to zespół ekspertów na rynku telekom, którzy mieli okazję stworzyć wiele platform hostingowych. Za marką kryją się właściciele największego małopolskiego operatora telekomunikacyjnego dla biznesu: krakowskiej grupy EUROIX. Oferta Kru zdobyła wyróżnienie w rankingu PC World za ekonomiczność, uczciwość i funkcjonalność. W pakiecie mamy certyfikat SSL, wydajne dyski NVMe, automatyczną instalację WordPressa w pełni zgodną z wymogami prawnymi RODO, wsparcie techniczne 24/7 oraz automatyczne kopie zapasowe. Zapraszamy do skorzystania z usług naszych specjalistów: https://www.kru.pl/wordpress.php 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing, jak się za to zabrać
    Marketing

    Marketing: jak się za niego dobrze zabrać?

    Czy wiesz, że marketing nie jest walką na wyroby, tylko na percepcję klientów? Już wiele firm przepaliło budżety, rywalizowało z tymi, z którymi nie powinno i zaliczyło kryzysy wizerunkowe. Tymczasem odpowiedzi na dobry marketing są … uniwersalne. Przeczytaj, jak się za to zabrać.

  • Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_
    Marketing

    Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

    Jeśli masz stronę internetową, prowadzisz blog lub sklep online, afiliacja może być jednym ze sposobów monetyzacji działalności w Internecie. Na czym dokładnie polega ten system i na co zwrócić uwagę przy takiej współpracy?

  • Starsi odbiorcy w social media
    Marketing

    Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

    Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media?