LinkedIn

Personal branding: LinkedIn

Pod koniec stycznia 2020 roku na LinkedInie znajdowało się już 675 milionów osób. Jeśli przyjąć statystyki z GUSU, które mówią o prawie 17 milionach osób pracujących w Polsce, to co piąta z nich ma konto na tym biznesowym portalu. Dlatego trudno nie zauważyć potencjału płynącego z personal brandingu na LinkedIn. 

Czym jest personal branding? To strategia budowania marki osobistej wokół siebie lub swojego biznesu. Piszemy o LinkedIn, największym biznesowym medium społecznościowym, zatem skupimy się na budowaniu wizerunku i promocji własnego biznesu w tym kanale społecznościowym. 

LinkedIn: dlaczego warto tam być? 

Tak duża liczba użytkowników LinkedIn i jego zasięg globalny pozwalają docierać do klientów szybciej niż w realu. Skuteczna strategia działań w tym miejscu może przynieść znaczące rezultaty, szczególnie jeśli prowadzisz działania B2B, ponieważ: 

  • Masz możliwość pozyskania wartościowych biznesowych kontaktów, również zagranicznych, 
  • Obniżasz koszty marketingowo-sprzedażowe choćby poprzez rekrutację na LinkedIn, 
  • Zyskujesz nowych odbiorców treści na blogach firmowych, 
  • Promujesz swój biznes. 

LinkedIn: jak założyć konto? 

Konto firmowe w tym medium społecznościowym jest określane jako LinkedIn Page. Zanim jednak go założysz, musisz posiadać konto osobiste z prawdziwymi danymi osobowymi. Jeśli masz uprawnienia do prowadzenia konta w tym serwisie, stwórz profil firmowy. Można to zrobić poprzez kliknięcie w zakładkę: Produkty, a następnie uzupełnić profil: branżę, wielkość i rodzaj firmy. Ważne, żeby edytować Vanity URL, czyli unikalny adres URL. Dzięki temu szybciej będzie można znaleźć firmę w wyszukiwarce. 

Można też stworzyć inne rodzaje stron firmowych, jak np. marki, projektu czy też stron powiązanych. 

LinkedIn. Zakładanie profilu firmowego
LinkedIn. Uzupełnianie konta firmowego

W kolejnych krokach warto uzupełnić profil o informacje: 

  • Zdjęcie, 
  • Nagłówek – logo firmy, nazwa, slogan, 
  • Przyciski niestandardowe, np. Call to action, dzięki czemu można zwiększyć liczbę działań biznesowych
  • Wszystkie informacje o firmie: opisać ją, dodać dane kontaktowe, lokalizację, hasztagi, polecane grupy. 
LinkedIn. Potencjał biznesowy

LinkedIn: co dalej? 

No dobrze, strona firmowa na LinkedIn już istnieje i jest dobrze uzupełniona. Co w takim razie na niej publikować, aby przyciągnąć klientów? Jak promować biznes? O tym w następnej części wpisu. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Efektywna praca w czasach pandemii
    Marketing

    Efektywna praca w czasach pandemii

    Cyfryzacja jest jedną z głównych dróg rozwoju firm i jedynym rozwiązaniem, które sprawdziło się w czasach pandemii. Gdyby nie programy do pracy zdalnej, większość przedsiębiorstw nie mogłaby funkcjonować. Jak poprawić efektywność pracy w trudniejszym czasie?

  • Remarketing
    Marketing

    Remarketing w małej firmie: dlaczego jest skuteczny?

    Remarketing to działania, które mają na celu zachęcenie do ponownych odwiedzin użytkownika, który już był na Twojej stronie internetowej. Powracający user jest niezwykle ważny, bo większość przychodów zazwyczaj pochodzi z transakcji generowanych przez niego. Jak działa remarketing w małej firmie i dlaczego warto się nim zająć?

  • Jak przejść z biznesu offline do online w 4 krokach
    Marketing

    Jak przejść z biznesu offline do online w 4 krokach

    Jeśli Twój biznes dobrze prosperował w “realnym” świecie, mogłeś nie myśleć o przenoszeniu go do Internetu. Jeszcze kilka miesięcy temu nie było to potrzebne. Dziś, w dobie pandemii i zamrożenia gospodarki to konieczność. Od czego zacząć, jeśli chcesz prowadzić biznes online?