LinkedIn

Personal branding: LinkedIn

Pod koniec stycznia 2020 roku na LinkedInie znajdowało się już 675 milionów osób. Jeśli przyjąć statystyki z GUSU, które mówią o prawie 17 milionach osób pracujących w Polsce, to co piąta z nich ma konto na tym biznesowym portalu. Dlatego trudno nie zauważyć potencjału płynącego z personal brandingu na LinkedIn. 

Czym jest personal branding? To strategia budowania marki osobistej wokół siebie lub swojego biznesu. Piszemy o LinkedIn, największym biznesowym medium społecznościowym, zatem skupimy się na budowaniu wizerunku i promocji własnego biznesu w tym kanale społecznościowym. 

LinkedIn: dlaczego warto tam być? 

Tak duża liczba użytkowników LinkedIn i jego zasięg globalny pozwalają docierać do klientów szybciej niż w realu. Skuteczna strategia działań w tym miejscu może przynieść znaczące rezultaty, szczególnie jeśli prowadzisz działania B2B, ponieważ: 

  • Masz możliwość pozyskania wartościowych biznesowych kontaktów, również zagranicznych, 
  • Obniżasz koszty marketingowo-sprzedażowe choćby poprzez rekrutację na LinkedIn, 
  • Zyskujesz nowych odbiorców treści na blogach firmowych, 
  • Promujesz swój biznes. 

LinkedIn: jak założyć konto? 

Konto firmowe w tym medium społecznościowym jest określane jako LinkedIn Page. Zanim jednak go założysz, musisz posiadać konto osobiste z prawdziwymi danymi osobowymi. Jeśli masz uprawnienia do prowadzenia konta w tym serwisie, stwórz profil firmowy. Można to zrobić poprzez kliknięcie w zakładkę: Produkty, a następnie uzupełnić profil: branżę, wielkość i rodzaj firmy. Ważne, żeby edytować Vanity URL, czyli unikalny adres URL. Dzięki temu szybciej będzie można znaleźć firmę w wyszukiwarce. 

Można też stworzyć inne rodzaje stron firmowych, jak np. marki, projektu czy też stron powiązanych. 

LinkedIn. Zakładanie profilu firmowego
LinkedIn. Uzupełnianie konta firmowego

W kolejnych krokach warto uzupełnić profil o informacje: 

  • Zdjęcie, 
  • Nagłówek – logo firmy, nazwa, slogan, 
  • Przyciski niestandardowe, np. Call to action, dzięki czemu można zwiększyć liczbę działań biznesowych
  • Wszystkie informacje o firmie: opisać ją, dodać dane kontaktowe, lokalizację, hasztagi, polecane grupy. 
LinkedIn. Potencjał biznesowy

LinkedIn: co dalej? 

No dobrze, strona firmowa na LinkedIn już istnieje i jest dobrze uzupełniona. Co w takim razie na niej publikować, aby przyciągnąć klientów? Jak promować biznes? O tym w następnej części wpisu. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Strategia marketingowa: czy małe firmy jej potrzebują?

    Jak działać na rynku i zdobywać klientów, jeśli konkurencja robi to samo, co Ty? Jak się promować, na co położyć nacisk, żeby dotrzeć do odbiorców? Odpowiedzią na te pytania jest przygotowanie strategii marketingowej. Jeśli miałbyś do wyboru: systematyczne działania marketingowe, ale wykonywane w dość przewidywalny, chaotyczny sposób i analizę marki, jej otoczenia konkurencyjnego, ustalenie konkretnego […]

  • Marketing

    Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą?

    Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najchętniej wybieraną i najprostszą formą prawną prowadzenia firmy. To krok w stronę większej niezależności zawodowej. Masz pomysł na biznes i chciałbyś założyć działalność? Sprawdź, co Cię czeka. Samozatrudnienie oznacza prowadzenie przedsiębiorstwa przez osobę fizyczną. Jeśli specjalizujesz się w danej dziedzinie i szukasz szerszych możliwości rozwoju zawodowego, to prawdopodobnie właściwy moment na […]

  • Marketing

    Tym zaskoczy Cię Google: tricki

    Wydaje Ci się, że znasz wszystkie zastosowania najpopularniejszej przeglądarki? Sprawdź, co może Cię zaskoczyć w Google i zobacz kilka ciekawych i śmiesznych tricków. Daj sobie chwilę wytchnienia i odpocznij od reklam w Google i natłoku codziennych obowiązków. Dzisiejszy tekst potraktuj z lekkim przymrużeniem oka ze względu na Prima Aprilis. Wszystkie opisane opcje są dostępne dla […]