Remarketing

Remarketing w małej firmie: dlaczego jest skuteczny?

Remarketing to działania, które mają na celu zachęcenie do ponownych odwiedzin użytkownika, który już był na Twojej stronie internetowej. Powracający user jest niezwykle ważny, bo większość przychodów zazwyczaj pochodzi z transakcji generowanych przez niego. Jak działa remarketing w małej firmie i dlaczego warto się nim zająć? 

Użytkownik, który powraca na stronę www, jest równie ważny, co powracający klient. Łatwiej jest docierać do tych, którzy już nas znają i wcześniej coś od nas kupili niż do zupełnie nowych osób.  

Remarketing a proces zakupowy 

Proces zakupowy składa się z kilku, a nawet kilkunastu odwiedzin poprzedzających konwersję. Dlaczego? Użytkownik nie podejmuje decyzji od razu, a dopiero wtedy, gdy uświadomią sobie, że zakup trafia w jakąś niezaspokojoną potrzebę. Zanim jednak dojdzie do realizacji, pojawia się szereg obiekcji. Użytkownik analizuje ofertę, porównuje z konkurencją i po jakimś czasie decyduje się na produkt. Remarketing pozwala rozwiewać wątpliwości. 

Czym jest remarketing? 

To reklama produktów, które użytkownik oglądał już wcześniej, dopasowanych do jego preferencji. Remarketing może mieć postać reklamy graficznej, tekstowej lub wizualnej. Oprócz tego może to być: 

  • Wysyłka spersonalizowanej wiadomości: indywidualnie dobrane produkty, 
  • Wysłanie wiadomości SMS z ofertą, 
  • Kontakt telefoniczny – bezpośredni kontakt handlowca z klientem i zapytanie o możliwość dokończenia transakcji (np. produkt znajduje się w koszyku, ale konsument go nie kupuje).  

Cele remarketingu 

Po pierwsze, to dobry sposób na przypomnienie się i utrzymywanie kontaktu z użytkownikami. Po drugie, pretekst do sprzedaży. Jeśli informacja o produkcie cały czas jest na wyciągnięcie ręki klienta, w jego głowie szybciej toczy się proces decyzyjny. Celem jest takie działanie, żeby konsument: 

  • Odwiedzał częściej stronę z własnej, niewymuszonej woli, 
  • Wysyłał maile z pytaniem o ofertę lub do niej dzwonił, 
  • Odwiedzał firmę, 
  • Wypełniał formularze na stronie www
  • Polubił fanpage i dodał go do obserwowanych, 
  • Obserwował firmę na Instagramie, 
  • Zapisał się na newsletter
  • Kupował produkty, 
  • Był lojalny wobec marki.  

Remarketing w praktyce 

Najczęściej remarketing wykorzystuje się w Google (Analytics oraz inne produkty Google`a) oraz w statystykach Facebooka (Piksel Facebooka). To jedno z tańszych rozwiązań, które faktycznie sprzyja nawiązaniu relacji z klientem. 

O tym, gdzie wchodzi użytkownik i co czyta, dowiadujemy się z cookies, czyli plików śledzących. “Ciasteczka” podążają dokładnie za nim, chyba że użytkownik je wyłączy. Aby móc widzieć te dane, trzeba zainstalować Piksel Facebooka i założyć konto w Google Analytics. Te działania są bezpłatne i dają ogromne pole do tworzenia dokładnie stargetowanych reklam, nad którymi mamy kontrolę.  

Remarketing: przykłady działań 

Jedną z metod jest tworzenie list remarketingowych, czyli pożądanej listy użytkowników. Nie ma konieczności trafiania do wszystkich, warto wydzielić listę userów, którzy np. trafiają na stronę, dodają produkty do koszyka, ale nie realizują zakupu. Reklamy mogą wyświetlać się również na YouTube. Przykłady działań remarketingowych: 

  • W przypadku sklepu internetowego warto kierować reklamę do klientów, którzy nie dokończyli transakcji, 
  • W sytuacji strony usługowej – komunikat zaadresować do odbiorców, którzy nie wysłali zapytania poprzez formularz, 
  • Do wszystkich odwiedzających – informacja o nowych produktach w sklepie, 
  • Reklamy do aktualnych klientów w celu informowania o bieżących promocjach, 
  • Reklama do nowej listy użytkowników, aby poinformować ich o rabacie dla nowych klientów. 

Remarketing w małej firmie 

W trudniejszych czasach szczególnie sprawdzą się sprecyzowane działania reklamowe, które pozwolą nawiązać relację z klientami, podtrzymać ich zaangażowanie. Nie musi to oznaczać natychmiastowej sprzedaży. Jednak zdecydowanie łatwiej jest przekonać takiego klienta do zakupu, a dodatkowo oszczędzamy na jednostkowym koszcie pozyskania kontrahenta.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Efektywna praca w czasach pandemii
    Marketing

    Efektywna praca w czasach pandemii

    Cyfryzacja jest jedną z głównych dróg rozwoju firm i jedynym rozwiązaniem, które sprawdziło się w czasach pandemii. Gdyby nie programy do pracy zdalnej, większość przedsiębiorstw nie mogłaby funkcjonować. Jak poprawić efektywność pracy w trudniejszym czasie?

  • LinkedIn
    Marketing

    Personal branding: LinkedIn

    Pod koniec stycznia 2020 roku na LinkedInie znajdowało się już 675 milionów osób. Jeśli przyjąć statystyki z GUSU, które mówią o prawie 17 milionach osób pracujących w Polsce, to co piąta z nich ma konto na tym biznesowym portalu. Dlatego trudno nie zauważyć potencjału płynącego z personal brandingu na LinkedIn.

  • Jak przejść z biznesu offline do online w 4 krokach
    Marketing

    Jak przejść z biznesu offline do online w 4 krokach

    Jeśli Twój biznes dobrze prosperował w “realnym” świecie, mogłeś nie myśleć o przenoszeniu go do Internetu. Jeszcze kilka miesięcy temu nie było to potrzebne. Dziś, w dobie pandemii i zamrożenia gospodarki to konieczność. Od czego zacząć, jeśli chcesz prowadzić biznes online?