Starsi odbiorcy w social media

Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media? 

Social media to punkt styku dla wszystkich pokoleń i grup odbiorców. Ważny jednak jest dobór odpowiedniego medium społecznościowego dla danej grupy. Młodsi celują w TikTok, Instagram, Snapchat, a starsi w Facebook. Czas też odrzucić na bok stereotypy, że ludzie 50+ są starsi, schorowani, niesamodzielni czy biedni. Ta grupa jest jedną z najbardziej aktywnych, jeśli chodzi o reklamy interaktywne w social media. 

5 sposobów na dotarcie do starszych konsumentów 

Facebook jako kanał dotarcia. 

W statystykach widać, że odbiorcy w wieku 30-64 lat koncentrują się głównie na Facebooku (aż 70%). Jeśli zatem myślisz o kampanii reklamowej, pamiętaj o tym medium, zwłaszcza dlatego, że daje duże możliwości targetowania i kreatywnego podejścia do odbiorców. 

Pomysły na zaangażowanie grupy docelowej. 

Starsi odbiorcy lubią czytać wpisy na Facebooku, udostępniać je i reagować na content. Co zrobić, żeby skutecznie do nich dotrzeć? 

  • Tworzyć ankiety, 
  • Pisać posty, w których zawrzesz pytania otwarte (ta grupa lubi komentować wpisy), 
  • Tworzyć posty, w których można głosować za pomocą reakcji, 
  • Przygotowywać posty obrazkowe/gify. 
  • Oraz wymyślać zagadki, rebusy, krzyżówki. 

Warto pamiętać o tym, że komentarze najszybciej podbijają zasięg organiczny. Dlatego warto tak konstruować content, aby odbiorca nie tylko zareagował na wpisy, ale zachęcić go do kreatywnego komentowania. Mogą to być konkursy, w których zostaną użyte słowa określające markę.   

Kolory i czcionki. 

Myśląc o kampanii dla nieco starszych użytkowników, warto pomyśleć o odpowiedniej kolorystyce i większych czcionkach. Sprawdzą się duże, wyraźne grafiki oraz prosty i jasny przekaz. Zbyt dużo elementów na grafice nie utrzyma uwagi odbiorcy. Nie wolno jednak infantylizować tej grupy, intencje firmy muszą być przejrzyste, a użytkownicy szanowani. 

Kontakt z użytkownikami. 

Po zamieszczeniu postu i zachęceniu do komentowania, wchodź w dyskusje z użytkownikami. Wtedy nie tylko budujesz zaufanie do marki, ale też tworzysz społeczność skoncentrowaną wokół firmy i tym samym zwiększasz zasięgi organiczne. Zadbaj też o ton przekazu: niech będzie swobodny, przyjacielski, lekko zabawny. Jeśli pojawiają się jakieś wątpliwości co do produktu/usługi, wyjaśniaj je na bieżąco i spokojnie. Zazwyczaj starsza grupa odbiorców ma nieco większe zapasy cierpliwości, ale reakcje powinny być szybkie. 

Tematyka. 

Starsza grupa odbiorców ceni sobie real time marketing i reakcje na bieżące wydarzenia, ale także nawiązywanie do dziedzin i tematów takich jak: 

  • Kabaret, 
  • Dbanie o dom i ogród, 
  • Wędkarstwo, 
  • Wydarzenia historyczne, które zakończyły się sukcesem. 

Social media według starszych odbiorców 

Social media rządzą się swoimi sprawami i liczy się w nich kreatywność, która pozwala się wyróżnić wśród innych firm. Jednocześnie warto obserwować swoich odbiorców i reagować na ich potrzeby. Wraz ze wzrostem doświadczenia, marka będzie wiedziała, jak budować dobre relacje ze swoimi odbiorcami. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Afiliacja_ czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu_
    Marketing

    Afiliacja: czym jest i jak dzięki niej zarabiać na blogu?

    Jeśli masz stronę internetową, prowadzisz blog lub sklep online, afiliacja może być jednym ze sposobów monetyzacji działalności w Internecie. Na czym dokładnie polega ten system i na co zwrócić uwagę przy takiej współpracy?

  • Efektywna praca online bez pośpiechu_
    Marketing

    Efektywna praca online bez pośpiechu?

    Nowa rzeczywistość i praca zdalna to wciąż wyzwanie. Z jednej strony możemy poczuć się swobodnie, nie musząc rano spieszyć się i zyskać dodatkowy czas. Z drugiej: jeśli nie zapanujemy nad sobą i biznesem, to praca może zająć praktycznie cały dzień. Jak pracować bardziej efektywnie i bez pośpiechu?

  • Dane podstawą marketingu w sieci
    Marketing

    Dane podstawą marketingu w sieci

    W czasach pandemii biznes staje się coraz bardziej zdigitalizowany. Analiza danych i automatyzacja coraz bardziej zyskują na znaczeniu. Specjaliści szacują, że do końca 2020 roku na zakupy w Internecie wydamy 70 mld złotych.