Starsi odbiorcy w social media

Starsi odbiorcy w social media: jak ich zaangażować?

Komunikaty reklamowe koncentrują się na młodszych pokoleniach: millenialsach i najmłodszemu, wchodzącemu na rynek pracy pokoleniu Z. Tymczasem statystyki mówią, że już teraz seniorzy stanowią 24% konsumentów. A co z odbiorcami w wieku 30-60 lat i ich zwyczajami w social media? 

Social media to punkt styku dla wszystkich pokoleń i grup odbiorców. Ważny jednak jest dobór odpowiedniego medium społecznościowego dla danej grupy. Młodsi celują w TikTok, Instagram, Snapchat, a starsi w Facebook. Czas też odrzucić na bok stereotypy, że ludzie 50+ są starsi, schorowani, niesamodzielni czy biedni. Ta grupa jest jedną z najbardziej aktywnych, jeśli chodzi o reklamy interaktywne w social media. 

5 sposobów na dotarcie do starszych konsumentów 

Facebook jako kanał dotarcia. 

W statystykach widać, że odbiorcy w wieku 30-64 lat koncentrują się głównie na Facebooku (aż 70%). Jeśli zatem myślisz o kampanii reklamowej, pamiętaj o tym medium, zwłaszcza dlatego, że daje duże możliwości targetowania i kreatywnego podejścia do odbiorców. 

Pomysły na zaangażowanie grupy docelowej. 

Starsi odbiorcy lubią czytać wpisy na Facebooku, udostępniać je i reagować na content. Co zrobić, żeby skutecznie do nich dotrzeć? 

  • Tworzyć ankiety, 
  • Pisać posty, w których zawrzesz pytania otwarte (ta grupa lubi komentować wpisy), 
  • Tworzyć posty, w których można głosować za pomocą reakcji, 
  • Przygotowywać posty obrazkowe/gify. 
  • Oraz wymyślać zagadki, rebusy, krzyżówki. 

Warto pamiętać o tym, że komentarze najszybciej podbijają zasięg organiczny. Dlatego warto tak konstruować content, aby odbiorca nie tylko zareagował na wpisy, ale zachęcić go do kreatywnego komentowania. Mogą to być konkursy, w których zostaną użyte słowa określające markę.   

Kolory i czcionki. 

Myśląc o kampanii dla nieco starszych użytkowników, warto pomyśleć o odpowiedniej kolorystyce i większych czcionkach. Sprawdzą się duże, wyraźne grafiki oraz prosty i jasny przekaz. Zbyt dużo elementów na grafice nie utrzyma uwagi odbiorcy. Nie wolno jednak infantylizować tej grupy, intencje firmy muszą być przejrzyste, a użytkownicy szanowani. 

Kontakt z użytkownikami. 

Po zamieszczeniu postu i zachęceniu do komentowania, wchodź w dyskusje z użytkownikami. Wtedy nie tylko budujesz zaufanie do marki, ale też tworzysz społeczność skoncentrowaną wokół firmy i tym samym zwiększasz zasięgi organiczne. Zadbaj też o ton przekazu: niech będzie swobodny, przyjacielski, lekko zabawny. Jeśli pojawiają się jakieś wątpliwości co do produktu/usługi, wyjaśniaj je na bieżąco i spokojnie. Zazwyczaj starsza grupa odbiorców ma nieco większe zapasy cierpliwości, ale reakcje powinny być szybkie. 

Tematyka. 

Starsza grupa odbiorców ceni sobie real time marketing i reakcje na bieżące wydarzenia, ale także nawiązywanie do dziedzin i tematów takich jak: 

  • Kabaret, 
  • Dbanie o dom i ogród, 
  • Wędkarstwo, 
  • Wydarzenia historyczne, które zakończyły się sukcesem. 

Social media według starszych odbiorców 

Social media rządzą się swoimi sprawami i liczy się w nich kreatywność, która pozwala się wyróżnić wśród innych firm. Jednocześnie warto obserwować swoich odbiorców i reagować na ich potrzeby. Wraz ze wzrostem doświadczenia, marka będzie wiedziała, jak budować dobre relacje ze swoimi odbiorcami. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Strategia marketingowa: czy małe firmy jej potrzebują?

    Jak działać na rynku i zdobywać klientów, jeśli konkurencja robi to samo, co Ty? Jak się promować, na co położyć nacisk, żeby dotrzeć do odbiorców? Odpowiedzią na te pytania jest przygotowanie strategii marketingowej. Jeśli miałbyś do wyboru: systematyczne działania marketingowe, ale wykonywane w dość przewidywalny, chaotyczny sposób i analizę marki, jej otoczenia konkurencyjnego, ustalenie konkretnego […]

  • Marketing

    Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą?

    Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najchętniej wybieraną i najprostszą formą prawną prowadzenia firmy. To krok w stronę większej niezależności zawodowej. Masz pomysł na biznes i chciałbyś założyć działalność? Sprawdź, co Cię czeka. Samozatrudnienie oznacza prowadzenie przedsiębiorstwa przez osobę fizyczną. Jeśli specjalizujesz się w danej dziedzinie i szukasz szerszych możliwości rozwoju zawodowego, to prawdopodobnie właściwy moment na […]

  • Marketing

    Tym zaskoczy Cię Google: tricki

    Wydaje Ci się, że znasz wszystkie zastosowania najpopularniejszej przeglądarki? Sprawdź, co może Cię zaskoczyć w Google i zobacz kilka ciekawych i śmiesznych tricków. Daj sobie chwilę wytchnienia i odpocznij od reklam w Google i natłoku codziennych obowiązków. Dzisiejszy tekst potraktuj z lekkim przymrużeniem oka ze względu na Prima Aprilis. Wszystkie opisane opcje są dostępne dla […]