Trendy w marketingu na 2020

Trendy w marketingu 2020

Drugie imię marketingu to zmiana. Jeszcze 10 lat temu wiele firm nie miało własnej strony internetowej, a dziś przedsiębiorstwa coraz lepiej rozumieją znaczenie social mediów, influencer marketingu czy też pozycjonowania. Wiele jednak jeszcze przed nami. Na co warto zwrócić uwagę w nadchodzącym roku w marketingu? 

Mijający rok upłynął pod znakiem coraz większej personalizacji przekazu, dużej popularności video (w tym stories), dobrym content marketingu, kupowaniu online. Coraz częściej mówiło się o ekologii, trendzie zwanym Eco-Marketing (Green Marketing). Według ekspertów, najnowsze kierunki rozwoju marketingu są tak naprawdę rozwinięciem i pogłębieniem obecnych. 

8 nadchodzących trendów w marketingu w 2020

  1. Customer Experience. Maksymalne dopasowanie kreacji do Klienta to najważniejsze zadanie w nadchodzącym roku. Środek ciężkości powoli przesuwa się ze zdobywania nowych Klientów na utrzymywanie i pogłębianie relacji z obecnymi. Zrozumienie potrzeb i nastrojów grupy docelowej będzie niezbędne do prowadzenia dalszych działań, zakończonych sukcesem. Warto nagradzać stałych Klientów, czyniąc ich ambasadorami marki.  
  2. Autentyczność i zaangażowanie marki. Konsumenci są coraz bardziej świadomi, wiedzą, czego chcą i aktywnie śledzą działania marek w sieci. Dlatego w firmach potrzebna jest przejrzystość i transparentność. Powrócą również takie elementy marketingu, jak odręczne pisanie liścików, personalizowane dedykacje, dzięki którym odbiorcy poczują się silnie związani z marką.  
  3. Wideo. Wideo króluje w kanałach marketingowych, szczególnie w social mediach. Krótkie relacje wideo są dostępne na każdej platformie w mediach społecznościowych. Ten trend długo nie zniknie z uwagi na atrakcyjność, duże możliwości interakcji z Klientami i szansę utożsamienia się odbiorców z wartościami danej marki. 
  4. Social selling. Wzrosło zainteresowanie zakupami online prowadzonymi w social mediach, np. Na Facebooku. Jeśli chodzi o e-commerce, oprócz typowych platform sprzedażowych, warto wdrożyć możliwość zakupów również na Facebooku. Pomagają w tym coraz bardziej zaawansowane chatboty. 
  5. CSR. Powszechne staje się angażowanie się marek w prospołeczne działania. W tym punkcie szczególnie liczy się spójność działań z wartościami marki i dobrze opracowana strategia. Marki autentycznie zaangażowane np. W ochronę klimatu, praw zwierząt czy etyczny handel, mają większą szansę na zjednanie sojuszników i generowanie sprzedaży “z ludzką twarzą”. Odbiorcy chętnie udostępniają informacje o tego typu markach i śledzą ich poczynania. 
  6. Mikroinfluencerzy. Obecnie wielu konsumentów prowadzi konta społecznościowe i coraz bardziej liczą się mniejsze konta (1000-10 000 obserwatorów). W tym momencie wiele marek stawia na pełne zaangażowanie i przejrzystość działań mniejszych influencerów niż wybieranie jedynie twórców o większych zasięgach. Dla firm nardziej liczy się pełna kontrola nad pojawiającymi się treściami, prawdziwy dialog z odbiorcami treści. Zdarza się, że konta o wielomilionowym zasięgu wchodzą we współpracę z wieloma markami i nie są w stanie zaoferować takiej jakości.  
  7. Rzeczywistość wirtualna i rozszerzona. Pozwalają one na tworzenie interakcji między światem rzeczywistym a wirtualnym. Do tej pory prym wiodła głównie ta pierwsza (VR), a obecnie będą przeważały AR. Można je zaobserwować na przykład w grze Pokemon Go lub nakładkach na Instagramie. AR to zazwyczaj obraz z kamery, na który nałożona jest grafika 3D, generowana w czasie rzeczywistym.  
  8. Ekspercki content marketing. Content marketing to dziedzina, która ulega coraz większej profesjonalizacji. Nie wystarczy założyć stronę www i prowadzić social media, liczą się również dobre zdjęcia, grafiki, filmy, kreatywne treści, nad którymi pracują specjaliści ds. Content marketingu, marketerzy czy też zawodowi filmowcy, montażyści.  

Kru.pl, czyli hosting bez kruczków 

Idziemy z duchem czasu, oferując przejrzystą ofertę hostingową. Można samodzielnie dokonać zakupu usług w panelu lub skorzystać z pomocy ekspertów IT. Naszym wyróżnikiem jest zaangażowany support techniczny, najtańsze domeny w kraju, a przede wszystkim bezpieczny hosting bez kruczków. Zapraszamy do skorzystania z usług: https://www.kru.pl/ 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Marketing

    Strategia marketingowa: czy małe firmy jej potrzebują?

    Jak działać na rynku i zdobywać klientów, jeśli konkurencja robi to samo, co Ty? Jak się promować, na co położyć nacisk, żeby dotrzeć do odbiorców? Odpowiedzią na te pytania jest przygotowanie strategii marketingowej. Jeśli miałbyś do wyboru: systematyczne działania marketingowe, ale wykonywane w dość przewidywalny, chaotyczny sposób i analizę marki, jej otoczenia konkurencyjnego, ustalenie konkretnego […]

  • Marketing

    Jak założyć jednoosobową działalność gospodarczą?

    Jednoosobowa działalność gospodarcza jest najchętniej wybieraną i najprostszą formą prawną prowadzenia firmy. To krok w stronę większej niezależności zawodowej. Masz pomysł na biznes i chciałbyś założyć działalność? Sprawdź, co Cię czeka. Samozatrudnienie oznacza prowadzenie przedsiębiorstwa przez osobę fizyczną. Jeśli specjalizujesz się w danej dziedzinie i szukasz szerszych możliwości rozwoju zawodowego, to prawdopodobnie właściwy moment na […]

  • Marketing

    Tym zaskoczy Cię Google: tricki

    Wydaje Ci się, że znasz wszystkie zastosowania najpopularniejszej przeglądarki? Sprawdź, co może Cię zaskoczyć w Google i zobacz kilka ciekawych i śmiesznych tricków. Daj sobie chwilę wytchnienia i odpocznij od reklam w Google i natłoku codziennych obowiązków. Dzisiejszy tekst potraktuj z lekkim przymrużeniem oka ze względu na Prima Aprilis. Wszystkie opisane opcje są dostępne dla […]