10 sposobów na dobrego bloga

10 sposobów na dobrego bloga

Prowadzenie bloga to doskonały sposób na nawiązanie relacji z klientami lub odbiorcami, budowanie wizerunku eksperta w branży oraz pozycjonowanie marki. Badania pokazują, że firmowe artykuły wzbudzają 70% większe zaufanie niż reklamy pochodzące od danej firmy*. Jak stworzyć dobrego bloga? 

Jeden ze skutków izolacji to rosnące zasięgi influencerów oraz szybujące w górę liczby odwiedzin na stronach internetowych. Spędzamy coraz więcej czasu w sieci. Dobrze też wiedzieć, że blogi mają bardzo duży wpływ na decyzję o zakupie, dużo większy niż treści sponsorowane w prasie. Jak to dobrze wykorzystać?  

Dobry blog: 10 sposobów, jak to robić 

  1. Określ cel blogowania. Czy zależy Ci na wypracowaniu wizerunku, a może posty mają podbić sprzedaż (np. stanowią dodatkową zakładkę w sklepie internetowym?) Oczywiście można realizować kilka celów naraz.  
  2. Twórz autentyczny wizerunek. W tym celu niezbędny jest dobry hosting oraz własna domena. Najlepiej, żeby domena kojarzyła się jednoznacznie z tym, czym się zajmujesz. Jeśli Twoja działalność jest specyficzna lub chcesz od razu się wyróżnić, można wykorzystać nietypowe domeny, na przykład: .tech, .site, .space czy .online Hosting jest również elementem wizerunkowym, ponieważ zapewnia wydajność serwerów, bezpieczeństwo oraz wpływa na opinie klientów.  
  3. Publikuj wartościowe treści. Co to znaczy? Content musi być dopasowany do grupy docelowej, ale także powinien prowokować do dyskusji. Warto wykorzystać różne formaty: treści poradnikowe, video, infografiki, prezentacje, case study. Tematów wpisów można szukać np. na Answer the public.  
  4. Pisz regularnie, nie za rzadko i nieczęsto. Czytelnicy szybko przyzwyczajają się do trybu publikacji. W ten sposób nawiązują się relacje. Nikt jednak nie lubi być przesadnie atakowany treściami (5 wpisów w tygodniu to zdecydowanie za dużo, ale 1 na miesiąc to za mało). Wiele również zależy od tego, jaka jest Twoja strategia: czy wpisy krótsze i częstsze, czy dłuższe i bardziej dopracowane? 
  5. Twórz relację z czytelnikami. Obserwuj reakcje użytkowników na treści, czytaj komentarze i regularnie na nie odpowiadaj. Nie bój się pytać czytelników o tematy następnych postów, zdanie w konkretnej sprawie, czy też po prostu o refleksje po przeczytaniu.  
  6. Dbaj o SEO. Niech każdy wpis będzie skonstruowany zgodnie z wytycznymi, np. dobrze dobranymi słowami kluczowymi w tytule, nagłówkach, śródtytułach, nagłówkami różnej wielkości H1, H2, H3. Ważne również, aby grafiki były odpowiednio opisane, co również wpływa na widoczność w wyszukiwarkach
  7. Pamiętaj o oprawie graficznej bloga. Tekst to nie wszystko, blog powinien mieć ładne zdjęcia i grafiki, które są spójne z marką. Czy zdjęcia oddają charakter bloga? Mają odpowiedni format i szybko się ładują? To wszystko wpływa na odbiór bloga i czyni go nie tylko interesującym, ale też użytecznym dla odbiorców. 
  8. Bądź na bieżąco z trendami w blogowaniu. Przeglądaj blogi i strony www konkurencji. Czytaj różne inspiracje, śledź wszelkie nowinki blogowe oraz te dotyczące optymalizacji w wyszukiwarkach.  
  9. Nie bądź słupem ogłoszeniowym. Ostrożnie z reklamami. Współprace reklamowe są oczywiście mile widziane, ale z umiarem. Nikt chyba nie lubi wyskakujących co chwila okienek i nachalnych reklam. Trudno wtedy skupić się na treści i może to przynieść odwrotną reakcję do zamierzonej, czyli pospieszne wyjście z bloga.  
  10. Wykaż się kreatywnością! Sprawdź, które posty są najchętniej czytane i spróbuj przygotować coś nietypowego, np. wpis złożony z komentarzy, film jako odpowiedź na dane zagadnienie, infografikę, nagrodę dla najbardziej aktywnych czytelników/ klientów. Co jakiś czas zrób użytkownikom jakąś niespodziankę. 

Użyteczne dla wyszukiwarek i klientów

Ostatnia zasada blogowania może brzmieć: reaguj na to, co się dzieje. Dbaj o to, by publikacje były odpowiedzią na aktualne potrzeby klientów. Powinny być interesujące zarówno dla użytkowników, jak i wyszukiwarek. I nie poddawaj się, blogowanie to praca długoterminowa, ale sukcesywne wysiłki przyniosą efekt. 

*Źródło: dane agencji Owocni 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Hosting bez kruczków: po czym rozpoznasz dobrego dostawcę usług?

    Marzysz o stworzeniu własnego miejsca w sieci? Chcesz zaprezentować swoje portfolio, blog albo sprzedawać własne produkty? A może już miałeś własną stronę, ale nie byłeś zadowolony z usługi? Sprawdź, jak wybrać godnego zaufania dostawcę hostingu, który działa bez kruczków. Gdy jesteś w sklepie i przeglądasz produkty, szukasz czegoś, co zrobi na Tobie dobre wrażenie. Wprawi […]

  • Strony www i blogi

    Core Web Vitals: czym są i jaki mają wpływ na SEO?

    W maju 2020 roku Google poinformował o wprowadzeniu Core Web Vitals, czyli wskaźników, które są nowym czynnikiem rankingowym. Sprawdź, na czym polega aktualizacja Google i w jaki sposób zmiany wpłyną na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.  Już niebawem Google szykuje aktualizację, której celem jest wzmocnienie jakości, szybkości działania i czytelności witryn internetowych. Będzie to […]

  • Strony www i blogi

    Strona www na WordPressie 5.7: poznaj najnowszą aktualizację

    WordPress stale się rozwija, oferując elastyczność i bezpieczeństwo korzystania. 9 marca 2021 roku została ogłoszona najnowsza wersja WordPressa. To pierwsza z trzech aktualizacji zaplanowana na obecny rok. Wersja Esperanza przynosi sporo zmian na lepsze. Sprawdź. WordPress obsługuje ponad 40% stron internetowych. To jeden z najpopularniejszych CMS, bardzo intuicyjnych w obsłudze. WordPress jest wciąż ulepszany i […]