Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_

Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób? 

Dziedzina, która zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkowników, to UX design. Całość wrażeń, jakie otrzymuje czytelnik strony internetowej, można ulepszać i lepiej trafiać w ich potrzeby. Mimo że trendy w UX szybko się zmieniają, to jednak istnieje kilka rzeczy, które warto wprowadzić. A efekty przyjdą same. 

5 rzeczy, które warto poprawić na swoim blogu 

Eksperci z uxdesign.cc rekomendują: 

  1. Zostaw przestrzeń między akapitami. Wydawać się może, że to banał. Warto sprawdzić, jak dana strona internetowa otwiera się na desktopach, tabletach i na smartfonach. Czy jest czytelna? Na podanym przykładzie tytuł i śródtytuły są wyraźnie zaznaczone, a akapity oddzielone od siebie wystarczającą ilością przestrzeni (white space). To wszystko sprawia, że czytanie jest przyjemne i bezproblemowe. 
Czytelny blog. White spaces
  1. Zadbaj o wielkość czcionki. Często teksty na firmowych blogach są pisane czcionką o wielkości 12 px, a to może spowodować trudności z czytaniem, próby powiększania tekstu na smartfonach etc. Optymalny rozmiar czcionki do 16, a nawet 22 px. Rodzaj fontu oczywiście również ma znaczenie.  
  2. Architektura kart. Chodzi o ułożenie wpisów w format kart przypominających content znany np. na Pintereście (card-based). Ta rada będzie szczególnie pomocna dla firm, których blogi liczą kilkadziesiąt lub kilkaset wpisów. Taki układ pozwala czytelnikowi szybciej odnaleźć dany wpis. Poza tym tego typu stylistyka świetnie sprawdzi się w wersji mobilnej. W card-based warto umieścić: 
  • grafikę, 
  • tytuł, 
  • autora, 
  • fragment tekstu, 
  • datę, 
  • kategorię, 
  • przycisk Czytaj więcej oraz czas czytania. 
Architektura kart. Przykład: Pinterest
  1. Zadbaj o możliwość udostępniania wpisu na wszystkich social mediach i urządzeniach. Większość wpisów można udostępnić na Facebooku, LinkedIn lub w innym kanale społecznościowym, ale czasami brakuje możliwości share na innych czytnikach (tablet, urządzenia mobilne). Warto też pokusić się o opcję skopiowania linka do tekstu i wklejenie w dowolne miejsce. Ten proces pomaga zwiększyć zaangażowanie użytkowników.  
  2. Przygotuj chwytliwe nagłówki. Eksperci z Crazy Eggs przekonują, że te typy nagłówków sprawdzają się bardzo dobrze: 
Najlepsze nagłówki

Te nagłówki zachęcają do kliknięcia poprzez uzyskanie gotowego przepisu na zdobycie danej wartości. Musisz spełnić tę obietnicę. 

Najlepsze nagłówki 2

Kończy ci się czas! Oto, jak naprawić… – ten typ headline odnosi się do emocji i chęci jak najszybszego zaspokojenia potrzeby. To jedna z metod stosowanych w copywritingu celem zwiększenia sprzedaży (ograniczenie czasu). 

Najlepsze nagłówki 3

Te nagłówki budzą ciekawość. Niektóre z nich są niejasne i tym bardziej zachęcają do kliknięcia.  

Najlepsze nagłówki 4

Tutaj informujesz ludzi, że przegapią coś ciekawego, jeśli nie wykonają jakiejś czynności. Klienci mogą poczuć strach, że coś ich ominie (fear of missing out, FOMO). 

Najlepsze nagłówki 5

X najbardziej ekologicznych rzeczy, które kupisz w naszym sklepie. Warto odwołać się do najważniejszych dla czytelników/klientów potrzeb i podkreślić, że właśnie u Ciebie znajdą pożądaną rzecz. 

Blog: trendy 2020 

Mimo że blog jest dość starym medium w porównaniu do innych form przekazu, jak video marketing, podcast, social media etc, to wciąż odgrywa znaczącą rolę. Blog firmowy przynosi przedsiębiorstwu mnóstwo korzyści i można go łączyć z innymi formami marketingu. Pozwoli nie tylko zainteresować klienta, wyjaśnić mu dane zagadnienie, ale również zbudować zaufanie i zwiększyć szansę na sprzedaż. Odpowiednie zaprojektowanie wpisów i zwrócenie uwagi na detale znacznie podnosi skuteczność prowadzenia bloga.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Domena z rozszerzeniem .eu
    Strony www i blogi

    Domena z rozszerzeniem .eu: dlaczego warto ją wybrać?

    Czy wiesz, że w Europie jest zarejestrowanych już 3,5 mln domen z rozszerzeniem .eu? W Polsce ta liczba wynosi około 300 000 i rośnie. Kiedy i dlaczego warto postarać się o rozszerzenie europejskie .eu?

    Popularność domeny .eu w Polsce jest wysoka: zajmuje trzecie miejsce zaraz po narodowych rozszerzeniach: .pl oraz com.pl.

    Europejskie rozszerzenie .eu: kiedy je wybrać?

    Domena .eu najczęściej jest wybierana, gdy:

    prowadzisz działalność na terenie Unii Europejskiej lub masz takie plany,

    gdy Twoja strona internetowa dotyczy zagadnień związanych z Europą,

    W sytuacji, gdy jesteś właścicielem organizacji pozarządowej, która nawiązuje kontakty z UE.

    Domena .eu: co komunikuje?

    Rozszerzenie europejskie informuje nie tylko o tym, że prowadzisz biznes międzynarodowy. Wskazuje również na bycie częścią wspólnoty europejskiej, respektowanie praw Unii Europejskiej. Wybór danego rozszerzenia wpływa na odbiór strony internetowej przez czytelników i potencjalnych kontrahentów. Dlatego ten rodzaj domeny zwiększa wiarygodność firmy, jej zasięg oraz dodaje prestiżu. To także budowanie rozpoznawalności marki ze względu na nowoczesność i otwarcie się na rynki zagraniczne.

    Kto może zarejestrować rozszerzenie .eu?

    Warunek to prowadzenie działalności na terenie jednego z unijnych państw lub w Norwegii, Lichtensteinie czy też w Islandii. Nie są potrzebne specjalne dokumenty. Domenę z rozszerzeniem .eu mogą wykupić również osoby fizyczne pod warunkiem, że są obywatelami UE. Warto pamiętać o zabezpieczeniu rozszerzeń domeny, aby chronić markę przed działaniami konkurencji. Co ciekawe, nie trzeba rezygnować ze znaków diakrytycznych, choć może to być problematyczne dla obcokrajowców.

    Jak przenieść domenę europejską .eu do Kru.pl?

    Przeniesienie, czyli transfer domeny, to przekazanie obsługi domeny do nowego Rejestratora (akredytowanego partnera rejestrującego domenę w imieniu Abonenta w danym rejestrze). Proces polega na przedłużaniu ważności domeny oraz opcji samodzielnej konfiguracji rekordów DNS w Panelu Klienta. Aby dokonać transferu domeny, trzeba pobrać kod AuthInfo od dotychczasowego Rejestratora (tam, gdzie jest zarejestrowana domena). W kilku krokach dokonasz transferu domeny do Kru.pl. Transferu można wykonać w dowolnym momencie od jej zarejestrowania, wygaśnięcia, a także w okresie kwarantanny.

    Obrazek

    Potem wystarczy podsumować zamówienie, w którym znajdzie się informacja o cenie domeny w pierwszym roku oraz po odnowieniu na kolejny rok. Gdy dysponujemy kodem rabatowym, wpisujemy go w wyznaczonym polu. Potrzebne będą oczywiście niezbędne dane do realizacji zamówienia. Rejestracja domeny następuje natychmiast po zaksięgowaniu środków.

  • Mastermind w biznesie online
    Strony www i blogi

    Mastermind w biznesie online

    Prowadzisz biznes internetowy: sklep online, blog, portal? Potrzebujesz porady, wymiany doświadczeń, kontaktów, ale spotykasz się raczej z niezrozumieniem? Mastermind jest dla Ciebie!

  • 10 błędów w tekstach SEO Cz. 2
    Strony www i blogi

    10 błędów w tekstach SEO cz. 2

    Napisanie dobrego tekstu SEO na blog, stronę internetową czy witrynę e-sklepu nie musi być trudne ani nudne. Warto przeczytać kilka porad, które ułatwią pracę i przyciągną czytelników na stronę.