Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_

Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób? 

Dziedzina, która zajmuje się projektowaniem doświadczeń użytkowników, to UX design. Całość wrażeń, jakie otrzymuje czytelnik strony internetowej, można ulepszać i lepiej trafiać w ich potrzeby. Mimo że trendy w UX szybko się zmieniają, to jednak istnieje kilka rzeczy, które warto wprowadzić. A efekty przyjdą same. 

5 rzeczy, które warto poprawić na swoim blogu 

Eksperci z uxdesign.cc rekomendują: 

  1. Zostaw przestrzeń między akapitami. Wydawać się może, że to banał. Warto sprawdzić, jak dana strona internetowa otwiera się na desktopach, tabletach i na smartfonach. Czy jest czytelna? Na podanym przykładzie tytuł i śródtytuły są wyraźnie zaznaczone, a akapity oddzielone od siebie wystarczającą ilością przestrzeni (white space). To wszystko sprawia, że czytanie jest przyjemne i bezproblemowe. 
Czytelny blog. White spaces
  1. Zadbaj o wielkość czcionki. Często teksty na firmowych blogach są pisane czcionką o wielkości 12 px, a to może spowodować trudności z czytaniem, próby powiększania tekstu na smartfonach etc. Optymalny rozmiar czcionki do 16, a nawet 22 px. Rodzaj fontu oczywiście również ma znaczenie.  
  2. Architektura kart. Chodzi o ułożenie wpisów w format kart przypominających content znany np. na Pintereście (card-based). Ta rada będzie szczególnie pomocna dla firm, których blogi liczą kilkadziesiąt lub kilkaset wpisów. Taki układ pozwala czytelnikowi szybciej odnaleźć dany wpis. Poza tym tego typu stylistyka świetnie sprawdzi się w wersji mobilnej. W card-based warto umieścić: 
  • grafikę, 
  • tytuł, 
  • autora, 
  • fragment tekstu, 
  • datę, 
  • kategorię, 
  • przycisk Czytaj więcej oraz czas czytania. 
Architektura kart. Przykład: Pinterest
  1. Zadbaj o możliwość udostępniania wpisu na wszystkich social mediach i urządzeniach. Większość wpisów można udostępnić na Facebooku, LinkedIn lub w innym kanale społecznościowym, ale czasami brakuje możliwości share na innych czytnikach (tablet, urządzenia mobilne). Warto też pokusić się o opcję skopiowania linka do tekstu i wklejenie w dowolne miejsce. Ten proces pomaga zwiększyć zaangażowanie użytkowników.  
  2. Przygotuj chwytliwe nagłówki. Eksperci z Crazy Eggs przekonują, że te typy nagłówków sprawdzają się bardzo dobrze: 
Najlepsze nagłówki

Te nagłówki zachęcają do kliknięcia poprzez uzyskanie gotowego przepisu na zdobycie danej wartości. Musisz spełnić tę obietnicę. 

Najlepsze nagłówki 2

Kończy ci się czas! Oto, jak naprawić… – ten typ headline odnosi się do emocji i chęci jak najszybszego zaspokojenia potrzeby. To jedna z metod stosowanych w copywritingu celem zwiększenia sprzedaży (ograniczenie czasu). 

Najlepsze nagłówki 3

Te nagłówki budzą ciekawość. Niektóre z nich są niejasne i tym bardziej zachęcają do kliknięcia.  

Najlepsze nagłówki 4

Tutaj informujesz ludzi, że przegapią coś ciekawego, jeśli nie wykonają jakiejś czynności. Klienci mogą poczuć strach, że coś ich ominie (fear of missing out, FOMO). 

Najlepsze nagłówki 5

X najbardziej ekologicznych rzeczy, które kupisz w naszym sklepie. Warto odwołać się do najważniejszych dla czytelników/klientów potrzeb i podkreślić, że właśnie u Ciebie znajdą pożądaną rzecz. 

Blog: trendy 2020 

Mimo że blog jest dość starym medium w porównaniu do innych form przekazu, jak video marketing, podcast, social media etc, to wciąż odgrywa znaczącą rolę. Blog firmowy przynosi przedsiębiorstwu mnóstwo korzyści i można go łączyć z innymi formami marketingu. Pozwoli nie tylko zainteresować klienta, wyjaśnić mu dane zagadnienie, ale również zbudować zaufanie i zwiększyć szansę na sprzedaż. Odpowiednie zaprojektowanie wpisów i zwrócenie uwagi na detale znacznie podnosi skuteczność prowadzenia bloga.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Tani i dobry hosting – czy to możliwe?

    Obecnie wybór dobrego, a jednocześnie taniego hostingu to nie lada wyzwanie. Ofert z wielu rozmaitych firm hostingowych, czy mniejszych, czy tych bardziej znanych na rynku mamy wiele. Z każdej strony jesteśmy kuszeni najniższymi cenami i zarazem najlepszą jakością. Tak naprawdę na jakość przedkłada się wiele czynników, dlatego do wyboru odpowiedniego hostingu powinniśmy podejść z ostrożnością […]

  • Domena .PL_ ciekawostki
    Strony www i blogi

    Domena .pl: ciekawostki

    Rozszerzenie domeny .pl jest najpopularniejsze i najczęściej wybierane przez właścicieli stron internetowych. Krajowa domena istnieje już 30 lat i jej pozycja wciąż rośnie. Liczba rejestracji tego rozszerzenia to blisko 2,3 miliony adresów internetowych.

  • Mastermind w biznesie online
    Strony www i blogi

    Mastermind w biznesie online

    Prowadzisz biznes internetowy: sklep online, blog, portal? Potrzebujesz porady, wymiany doświadczeń, kontaktów, ale spotykasz się raczej z niezrozumieniem? Mastermind jest dla Ciebie!