Copywriting i content marketing_ czym się różnią i czy warto tworzyć takie treści_

Content marketing i copywriting: czym się różnią i czy warto tworzyć takie treści?

Merytoryczne treści są niezbędne do prowadzenia biznesu i jego promocji. W tym kontekście często zestawia się pojęcia content marketingu z copywritingiem. Czy jednak są tym samym? I czy warto przygotowywać takie treści?   

Wydaje się, że w dzisiejszym świecie, najlepiej sprzedaje design. Przyzwyczailiśmy się do pięknych grafik, zdjęć, identyfikacji wizualnej. To wszystko jednak nie może funkcjonować bez dobrych treści.  

Content marketing i copywriting: czym są? 

Content marketing jest rodzajem wielkiego “worka marketingowego”, w którym mieszczą się zarówno treści na strony internetoweblogi, teksty reklamowe do social mediów, treści do grafik, infografik, newsletterów itd. Copywriting to część content marketingu, skoncentrowana głównie na tworzeniu komunikatów reklamowych. Copywriting dzieli się na: 

  • Klasyczny, czyli sprzedażowy – jego celem jest takie formułowanie komunikatów, aby sprzedawały, tutaj mamy na myśli teksty takie jak: oferty handlowe, landing page, opisy produktów, 
  • Kreatywny – zajmuje się tworzeniem haseł i sloganów reklamowych, scenariuszy reklam w prasie, tv, radiu, Internecie. W ten rodzaj “wpisują się” również teksty wizerunkowe, storytelling. Celem również jest sprzedaż, ale niedosłownie. Koncentrujemy się na jak najbardziej oryginalnym przekazie, który dotrze do odbiorców i pozwoli sprzedać produkt.  

Celem content marketingu, jak i copywritingu jest zachęcenie do wykonania jakiegoś działania oraz sprzedaż.  

Metody działania content marketingu i copywritingu 

Content marketing opiera się na kompleksowych działaniach marketingowych, których celem jest poprawa wyników finansowych przedsiębiorstwa. Narzędziem do tego są specjalistyczne treści. No dobrze, ale zaliczają się do nich zarówno content marketing, jak i copywriting, często zresztą używane zamiennie (np. tekst na blog może pisać copywriter lub content marketer).  

  • Content marketing wpływa na pozycjonowanie (dzięki np. prowadzeniu bloga, publikacjom zewnętrznym), wizerunek marki (public relations). Ważna jest tutaj solidna analiza słów kluczowych oraz praca nad brandem, który wyznacza kierunek rozwoju firmy. “Zapleczem” content marketingu jest strategia.  
  • Copywriting zajmuje się przygotowywaniem profesjonalnych treści reklamowych na podstawie gruntownej znajomości grupy docelowej, produktu oraz potrzeb klientów (również tych ukrytych). Copywriting mocno bazuje na języku korzyści i merytoryce. 

Marketing online: jakie treści tworzyć? 

Trudno powiedzieć jednoznacznie, ponieważ bez copywritingu nie ma content marketingu i odwrotnie. Content marketing to rodzaj spojrzenia z lotu ptaka na działania marketingowe w firmie (strategia, analiza konkurencji), a copywriting wymaga dużych kompetencji w zakresie technik pisania, wiedzy i warsztatu. Dla małej firmy i średniej firmy niezbędne są treści na stronę internetową, które pomogą dotrzeć do potencjalnych klientów i podjąć decyzję o zakupie. Sprzedają też teksty na blogu firmowym. Jeśli dysponujesz nieco większym budżetem, można pozwolić sobie na profesjonalne hasła reklamowe, storytelling czy scenariusz reklamy. Wybór działań zależy od potrzeb danego przedsiębiorstwa oraz budżetu firmowego. 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • CMS_ czym jest i który wybrać_
    Strony www i blogi

    CMS: czym jest i który wybrać?

    Jeśli planujesz prowadzić jakikolwiek biznes w Internecie, potrzebujesz CMS. Istnieje kilka z nich do wyboru (np. CMS WordPress), a dostęp do większości jest darmowy. Instalacja systemu zarządzania treścią sprawia, że dodawanie contentu i zarządzanie stroną jest znacznie łatwiejsze. Czym zatem jest CMS i który z nich wybrać?

  • WordPress_ jak w 5 krokach przyspieszyć ładowanie stron_
    Strony www i blogi

    WordPress: jak w 5 krokach przyspieszyć ładowanie stron?

    Dzisiejszy użytkownik Internetu nie jest zbyt cierpliwy. Jeśli strona nie załaduje się w ciągu 2-3 sekund, po prostu ją opuszcza. Optymalizacja WordPressa to dość obszerne zadanie, ale wykonanie 5 podstawowych kroków sprawi, że strony będą ładowały się zdecydowanie szybciej.

  • Używana domena_
    Strony www i blogi

    Używana domena: czy warto ją kupować?

    Domena to adres strony w sieci, od którego wszystko się zaczyna. Jeśli nie ma Cię w Internecie, nie istniejesz. Czy można jednak odkupić używaną domenę? Co warto zrobić, żeby ją sprawdzić przed zakupem?