Czego ludzie szukają w Internecie_

Czego ludzie szukają w Internecie? Biznes online

Szukasz pomysłu na biznes w Internecie? Zamierzasz założyć sklep internetowy czy też zostać influencerem? Warto dowiedzieć się, czego internauci szukali w sieci w 2019 roku i między innymi na tej podstawie przeprowadzić minibadanie rynku. 

Potencjał w biznesie w sieci jest ogromny. Według statystyk GEMIUSa, w grudniu 2019 w sieci było 27,7 mln internautów, z czego 22,9 mln korzystało z komputerów i laptopów, a 23,4 mln ze smartfonów. Jeśli chodzi o nawyki, kobiety są bardziej aktywne niż mężczyźni w mobile pod kątem robienia zakupów (71%, czyli 6 799 543 kobiet i 61%, czyli 5 563 994 mężczyzn (zakupy w Allegro).  

Czego ludzie szukają w sieci

Wyniki są dość ciekawe. Wyszukiwania w Google odzwierciedlają często nastroje społeczne, popularne zjawiska, produkty i usługi, których potrzebujemy.  

Jeśli chodzi o zapytania ze słowem: “Jak?”, w wyszukiwarkę Google najczęściej wpisywano: 

  • Jak głosować w wyborach do UE? 
  • Jak głosować w wyborach parlamentarnych? 
  • Jak rozliczyć PIT za 2018? 
  • Jak sprawdzić zwrot podatku? 
  • Jak włączyć Asystenta Google
  • Jak zrobić czarnego Messengera? 
  • Jak długo gotować grzyby? 
  • Jak wyglądają hemoroidy? 
  • Jak ugotować bób? 
  • Jak ugotować botwinę? 

Jeśli chodzi o wyszukiwania technologiczne, najwięcej głosów zebrało hasło: “Cyber Monday”. 

Jak znaleźć słowa kluczowe dla biznesu? 

Warto sobie pomóc, korzystając z najpopularniejszych narzędzi od Google`a, czyli Google Ads oraz Google Trends. W tym pierwszym można wyszukać podpowiedzi związanych z konkretną domeną. W momencie wpisywania wybranego słowa kluczowego, narzędzie podpowie, które z nich mają szansę przebicia, jaka jest konkurencja oraz zaproponuje inne obszary wyszukiwania. Można pobrać raporty słów kluczowych w formacie csv. Google Trends pokazuje trendy w wyszukiwarce nie tylko w Polsce, ale na całym świecie. Można sprawdzić popularność danego słowa na konkretnym obszarze. Narzędzie pomaga też w doborze pomysłów na teksty lub inny content, który najbardziej zainteresuje odbiorców. 

Przykłady biznesów online 

Możliwości jest bardzo wiele: 

  • Prowadzenie sklepu internetowego 
  • Tworzenie kursów online 
  • Influencer marketing (blog, vlog, podcast) 
  • Copywriting 
  • Social media 
  • Tłumaczenia 
  • Grafika 
  • Organizacja imprez. 

Czas zacząć od domeny i hostingu 

Jeśli już mniej więcej wiemy, czego chcemy oraz w jakiej branży, czas wykupić domenę, czyli adres internetowy oraz hosting, czyli miejsce na serwerze. W Kru dysponujemy tanimi oraz funkcjonalnymi domenami na jasnych zasadach. W rankingu PC World zostaliśmy docenieni za atrakcyjność oferty w stosunku do ceny. Nasze serwery są bezpieczne, a dyski wydajne (dyski SSD). Gwarantujemy pełne dopasowanie oferty do Twoich potrzeb. Zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami: https://www.kru.pl/bizneshosting.php 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Tani i dobry hosting – czy to możliwe?

    Obecnie wybór dobrego, a jednocześnie taniego hostingu to nie lada wyzwanie. Ofert z wielu rozmaitych firm hostingowych, czy mniejszych, czy tych bardziej znanych na rynku mamy wiele. Z każdej strony jesteśmy kuszeni najniższymi cenami i zarazem najlepszą jakością. Tak naprawdę na jakość przedkłada się wiele czynników, dlatego do wyboru odpowiedniego hostingu powinniśmy podejść z ostrożnością […]

  • Domena .PL_ ciekawostki
    Strony www i blogi

    Domena .pl: ciekawostki

    Rozszerzenie domeny .pl jest najpopularniejsze i najczęściej wybierane przez właścicieli stron internetowych. Krajowa domena istnieje już 30 lat i jej pozycja wciąż rośnie. Liczba rejestracji tego rozszerzenia to blisko 2,3 miliony adresów internetowych.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    Strony www i blogi

    Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

    Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób?