Czy Twoja strona jest bezpieczna i godna zaufania_

Czy Twoja strona jest bezpieczna i godna zaufania?

Bezpieczna i estetyczna strona internetowa to pierwszy krok do wzbudzenia zainteresowania marką, a potem zbudowania relacji i zamianie obserwatora w Klienta. Na co zwrócić uwagę, żeby zostać zapamiętanym?

Obecnie mamy nieograniczone możliwości co do promocji własnej marki w sieci i poza nią. Powstaje coraz więcej stron internetowych, a zdecydowanym faworytem wśród systemów zarządzania treścią jest WordPress (aż 30% stron www powstało właśnie w tym CMS).

Jednak wiele stron „wpada z gry”, a raczej z wyszukiwarki i świadomości Klientów poprzez niezachowanie standardów bezpieczeństwa czy też niewystarczające działania promocyjne. Oprócz bezpieczeństwa, często decyduje również pierwsze wrażenie (kilka sekund tuż po wejściu na stronę). To wtedy użytkownik „skanuję” stronę i decyduje, czy na niej pozostać czy też wyjść z niej bezpowrotnie.

Jakie czynniki wziąć pod uwagę?

  1. Dobry hosting. Przechowywanie plików na serwerze trzeba powierzyć sprawdzonemu dostawcy usług, najlepiej takiemu, który ma doświadczenie w pracy z wieloma Klientami. Cena nie powinna grać tu roli, liczy się bowiem szybkość łącza, odpowiednie technologie, bezpieczeństwo hostingu i pewne twarde wskaźniki (np. SLA na poziomie 99,5%, czyli dostępność bezawaryjnie działającego systemu w takim procencie czasu).
  2. Udostępnienie danych związanych z firmą, takich jak NIP, REGON, telefon, mail i dokładny profil działalności. Dzięki temu Klient już od razu będzie miał jasną informację, czym się zajmujesz i nie musi jej szukać w czeluściach Internetu.
  3. Certyfikat SSL. Tzw. „zielona kłódka” to nie tylko dobre pozycjonowanie strony, ale też stopniowo wprowadzany wymóg (przeglądarka Chrome oznacza stronę bez Certyfikatu SSL jako „niebezpieczną”, przez co automatycznie ląduje niżej w wynikach wyszukiwania). Co więcej, Google faworyzuje strony, które mają potwierdzony Certyfikat SSL. To również czynnik rankingujący co do wartości strony.
  4. Uwiarygodnij markę. Poszukaj i wyodrębnij fakty związane z firmą: osiągnięcia, nagrody, zaufanych Klientów, z którymi współpracujesz. Podkreśl wszystkie „dowody społeczne”, one bardzo przemawiają do rozsądku i pokazują Cię jako eksperta. Może współpracujesz z „grubymi rybami” albo przygotowywałeś wyjątkowy projekt?
  5. Opowiedz historię związaną z firmą lub pracownikami. Zrób to w prostych słowach. Ludzie kochają historie, często szukają możliwości utożsamienia się z kimś. Jeśli trafisz do ich wyobraźni, wzbudzisz również zaufanie. Oczywiście niech to będzie prawdziwa historia. A jeśli nie przychodzi Ci nic ciekawego do głowy, po prostu opisz ciekawie ofertę. Unikaj biznesowego żargonu.
  6. Zamieść zdjęcia dobrej jakości wykonane przez fotografa. Nie ma nic gorszego niż zdjęcia ze stocka obok nazwisk pracowników: wieje sztucznością i brakiem polotu. Dobry fotograf świetnie uchwyci pracowników w kadrze, przedstawi firmę jako zespół profesjonalistów w przekonujący i naturalny sposób.
  7. Teksty powinny być dobrze napisane i pozbawione błędów. Na contencie nie warto oszczędzać: teksty powinny być oryginalne i prezentować coś, co naprawdę wyróżnia markę (standardowe: „10 lat doświadczenia” tutaj się nie sprawdzi). Warto zwrócić uwagę na zakładkę: „O nas” i o to, żeby była napisana klarownie, ale z pomysłem.
  8. Czy na stronie nie ma błędów? Chodzi w szczególności o ładowanie strony, klikanie między zakładkami, upload obrazków, wypełnianie formularzy. Warto przeklikać po kolei każdą podstronę i sprawdzić, czy wszystko działa.

Hosting w Kru.pl

Zachęcamy do skorzystania z hostingu WordPress, który automatycznie instaluje aplikację WordPress. Dysponujemy bardzo szybkimi serwerami LiteSpeed, wydajnymi dyskami NVMe, zapewniamy certyfikat Let`s Encrypt oraz zgodność hostingu z wymaganiami RODO. Zapraszamy do skorzystania z usług: https://www.kru.pl/wordpress.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Hosting bez kruczków: po czym rozpoznasz dobrego dostawcę usług?

    Marzysz o stworzeniu własnego miejsca w sieci? Chcesz zaprezentować swoje portfolio, blog albo sprzedawać własne produkty? A może już miałeś własną stronę, ale nie byłeś zadowolony z usługi? Sprawdź, jak wybrać godnego zaufania dostawcę hostingu, który działa bez kruczków. Gdy jesteś w sklepie i przeglądasz produkty, szukasz czegoś, co zrobi na Tobie dobre wrażenie. Wprawi […]

  • Strony www i blogi

    Core Web Vitals: czym są i jaki mają wpływ na SEO?

    W maju 2020 roku Google poinformował o wprowadzeniu Core Web Vitals, czyli wskaźników, które są nowym czynnikiem rankingowym. Sprawdź, na czym polega aktualizacja Google i w jaki sposób zmiany wpłyną na pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania.  Już niebawem Google szykuje aktualizację, której celem jest wzmocnienie jakości, szybkości działania i czytelności witryn internetowych. Będzie to […]

  • Strony www i blogi

    Strona www na WordPressie 5.7: poznaj najnowszą aktualizację

    WordPress stale się rozwija, oferując elastyczność i bezpieczeństwo korzystania. 9 marca 2021 roku została ogłoszona najnowsza wersja WordPressa. To pierwsza z trzech aktualizacji zaplanowana na obecny rok. Wersja Esperanza przynosi sporo zmian na lepsze. Sprawdź. WordPress obsługuje ponad 40% stron internetowych. To jeden z najpopularniejszych CMS, bardzo intuicyjnych w obsłudze. WordPress jest wciąż ulepszany i […]