Jak dobrać słowa kluczowe

Jak dobrać słowa kluczowe i wywindować domenę w wynikach wyszukiwania?

Słowa kluczowe to fundament strony internetowej, który pełni rolę informacyjną, marketingową i sprzedażową. Dzięki nim można odnaleźć pożądany produkt, usługę lub informację. Im lepiej dopasowane słowa kluczowe, tym strona znajdzie się wyżej w wynikach wyszukiwania i tym większa szansa na sprzedaż. 

Każdego dnia wpisujemy w wyszukiwarkę mnóstwo zapytań. Chcąc coś kupić, w głównej mierze zatrzymujemy się na 1. stronie zapytań. Może to wynikać z różnych nawyków konsumenckich, ale faktem jest, że największe szanse na sukces w dotarciu do Klienta i w sprzedaży mają te firmy, które znajdą się w TOP 10. Dobór odpowiednich słów kluczowych to jeden z elementów, które wpływają na szybsze ładowanie strony w wyszukiwarce.  

Czym są słowa kluczowe? 

To słowa lub wyrażenia wiążące się z daną branżą, które użytkownicy wpisują w wyniki wyszukiwania. Ten proces wymaga podejścia strategicznego i wiedzy po to, aby zwiększyć szanse na przedostanie się do świadomości Klientów. 

Jak dobierać słowa kluczowe? 

Warto zacząć od razu od przykładu. Gdy chcemy coś kupić w Internecie, wpisujemy raczej dokładniejszą frazę, np. “tania domena i hosting www”, a nie “domena” i “hosting”. Dlatego warto pozycjonować na tzw. “długi ogon”, ponieważ to da większą szansę na konwersję. Wpisywanie bardziej ogólnych słów kluczowych sprawdzi się raczej w przypadku przeglądania asortymentu. Pozycjonowanie “na długi ogon” ułatwia przebicie się, ponieważ zazwyczaj tam jest mniejsza konkurencja. Co jeszcze warto zrobić? 

  1. Dokładnie spisz oferowane usługi i produkty, np. dobry hosting Kraków 
  2. Wykorzystaj podpowiedzi wyszukiwarki (pod listą wyników wyszukiwania oraz “wyszukiwania podobne do”. To tzw. wyszukiwanie pod semantyczne słowa kluczowe, czyli wszystkie wyrażenia związane z frazą, na którą chcemy pozycjonować stronę internetową. Dzięki temu tekst będzie bardziej wartościowy i ciekawy dla użytkowników, a roboty wyszukiwarki uzyskają większą precyzję w temacie artykułów). 
  3. Użyj narzędzi do wyszukiwania słów kluczowych. 

Narzędzia do słów kluczowych 

Najczęściej używane narzędzia: 

  • Planer słów kluczowych Google, który pokazuje średnią miesięczną liczbę wyszukiwań, a także stawki za wyświetlenie reklam na dane słowo kluczowe. 
Planer słów kluczowych Google
  • Ubbersuggest, który działa na podobnej zasadzie, co Planer od Google`a. 
Ubbersuggest
  • Google Trends. Pokazuje trendy nie tylko w Polsce, ale na świecie oraz przebicie danej frazy. 
Google Trends
  • Wyszukiwarki sklepów, serwisów internetowych, np. Allegro, Ceneo etc. 
Allegro

Wyniki, które uzyskamy, będą zależały od kilku rzeczy:  

  • Branży – najtrudniej przebić się w branży związanej z biznesem, np. w finansach, bankowości, ubezpieczeniach 
  • Liczby konkurentów 
  • optymalizacja pod kątem SEO stron internetowych konkurentów, czyli tego, jak wyglądają treści na stronie www  
  • Liczby stron i jakości linków prowadzących do stron konkurencji. 

Słowa kluczowe i dobry hosting 

Dobór odpowiednich słów kluczowych, hosting, certyfikat SSL, bezawaryjne działanie serwera oraz wsparcie techniczne dostawcy usług to poszczególne elementy puzzli. Gdy poukładamy je w całość, zyskamy dobrze wypozycjonowaną i bezpieczną stronę internetową. W Kru.pl dysponujemy domeną w cenie 9,89 zł netto, odnowieniem w cenie 40,20 zł netto, a także hostingiem na mocnych dyskach NVMe, zgodnym z RODO. Wiemy, jak ważne jest indywidualne podejście do Klienta. Co istotne, nasze serwery są zlokalizowane w Polsce. Zapraszamy do skorzystania z naszych usług: https://www.kru.pl/ 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Domena z rozszerzeniem .eu
    Strony www i blogi

    Domena z rozszerzeniem .eu: dlaczego warto ją wybrać?

    Czy wiesz, że w Europie jest zarejestrowanych już 3,5 mln domen z rozszerzeniem .eu? W Polsce ta liczba wynosi około 300 000 i rośnie. Kiedy i dlaczego warto postarać się o rozszerzenie europejskie .eu?

    Popularność domeny .eu w Polsce jest wysoka: zajmuje trzecie miejsce zaraz po narodowych rozszerzeniach: .pl oraz com.pl.

    Europejskie rozszerzenie .eu: kiedy je wybrać?

    Domena .eu najczęściej jest wybierana, gdy:

    prowadzisz działalność na terenie Unii Europejskiej lub masz takie plany,

    gdy Twoja strona internetowa dotyczy zagadnień związanych z Europą,

    W sytuacji, gdy jesteś właścicielem organizacji pozarządowej, która nawiązuje kontakty z UE.

    Domena .eu: co komunikuje?

    Rozszerzenie europejskie informuje nie tylko o tym, że prowadzisz biznes międzynarodowy. Wskazuje również na bycie częścią wspólnoty europejskiej, respektowanie praw Unii Europejskiej. Wybór danego rozszerzenia wpływa na odbiór strony internetowej przez czytelników i potencjalnych kontrahentów. Dlatego ten rodzaj domeny zwiększa wiarygodność firmy, jej zasięg oraz dodaje prestiżu. To także budowanie rozpoznawalności marki ze względu na nowoczesność i otwarcie się na rynki zagraniczne.

    Kto może zarejestrować rozszerzenie .eu?

    Warunek to prowadzenie działalności na terenie jednego z unijnych państw lub w Norwegii, Lichtensteinie czy też w Islandii. Nie są potrzebne specjalne dokumenty. Domenę z rozszerzeniem .eu mogą wykupić również osoby fizyczne pod warunkiem, że są obywatelami UE. Warto pamiętać o zabezpieczeniu rozszerzeń domeny, aby chronić markę przed działaniami konkurencji. Co ciekawe, nie trzeba rezygnować ze znaków diakrytycznych, choć może to być problematyczne dla obcokrajowców.

    Jak przenieść domenę europejską .eu do Kru.pl?

    Przeniesienie, czyli transfer domeny, to przekazanie obsługi domeny do nowego Rejestratora (akredytowanego partnera rejestrującego domenę w imieniu Abonenta w danym rejestrze). Proces polega na przedłużaniu ważności domeny oraz opcji samodzielnej konfiguracji rekordów DNS w Panelu Klienta. Aby dokonać transferu domeny, trzeba pobrać kod AuthInfo od dotychczasowego Rejestratora (tam, gdzie jest zarejestrowana domena). W kilku krokach dokonasz transferu domeny do Kru.pl. Transferu można wykonać w dowolnym momencie od jej zarejestrowania, wygaśnięcia, a także w okresie kwarantanny.

    Obrazek

    Potem wystarczy podsumować zamówienie, w którym znajdzie się informacja o cenie domeny w pierwszym roku oraz po odnowieniu na kolejny rok. Gdy dysponujemy kodem rabatowym, wpisujemy go w wyznaczonym polu. Potrzebne będą oczywiście niezbędne dane do realizacji zamówienia. Rejestracja domeny następuje natychmiast po zaksięgowaniu środków.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    Strony www i blogi

    Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

    Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób?

  • Mastermind w biznesie online
    Strony www i blogi

    Mastermind w biznesie online

    Prowadzisz biznes internetowy: sklep online, blog, portal? Potrzebujesz porady, wymiany doświadczeń, kontaktów, ale spotykasz się raczej z niezrozumieniem? Mastermind jest dla Ciebie!