Jaki wpływ ma Certyfikat SSL na pozycje Twojej strony w Google.

Współcześnie często podnoszona jest kwestia bezpieczeństwa danych. Bardzo słusznie, ponieważ spora część informacji, przesyłanych, przetwarzanych i magazynowanych przy użyciu sieci to tzw. informacje poufne lub wrażliwe, których utrata może narazić na przykre konsekwencje zarówno ich właściciela jak i administratora.

Jednym z narzędzi, zwiększających bezpieczeństwo internetowych operacji są certyfikaty SSL, które to nie tylko minimalizują ryzyko utraty wrażliwych danych, ale także mają wpływ na pozycjonowanie stron www w najpopularniejszej w świecie wyszukiwarce Google. Jaki? Dowiesz się tego z dalszej części artykułu.

Certyfikat SSL

Certyfikat SSL to narzędzie podnoszące poziom bezpieczeństwa informacji przesyłanych drogą internetową. Zabezpiecza on dane przesyłane podczas używania stron www poprzez ich zaszyfrowanie, dzięki czemu ich przejęcie przez nieuprawnione podmioty staje się znacząco utrudnione.

Pozycjonowanie stron w Google

Pozycjonowanie stron internetowych to operacja, która ma za zadanie zwiększenie widoczności tychże stron. Dzięki niemu, po wpisaniu w wyszukiwarce konkretnych słów kluczowych, dana strona, zawierająca owe słowa, pojawia się w wyszukiwarce jako pierwsza bądź jedna z pierwszych, dzięki czemu istnieje większa szansa, że użytkownik wejdzie właśnie na nią, a nie na jej konkurentki z dalszych pozycji.

Wpływ Certyfikatu SSL na pozycjonowanie w Google

Spośród przeszło 200 czynników mających wpływ na kolejność wyświetlania się w przeglądarce poszukiwanych stron (jak np. właściwie przygotowany szablon, odpowiednia ilość odnośników z zewnętrznych stron, słowa kluczowe, itp.), bardzo ważne miejsce w polityce Google ma kwestia bezpieczeństwa

Wynika to z założeń projektu „HTTPS everywhere” (którego początek sięga 2014 roku), wyraźnie mówiącego o tym, że właścicielom przeglądarki bardzo zależy aby docelowo wszystkie strony odwiedzane za jej pośrednictwem były zabezpieczane protokołami SSL (oznaczenie HTTPS – litera „S” oznacza „secured”, czyli zabezpieczony – w odróżnieniu od HTTP mówi o tym, że na tej konkretnej stronie działają certyfikaty SSL). 

Pozycja w Google, to już nie tylko słowa kluczowe

W myśl postanowień swojej polityki, pozycjonując strony, Google będzie kierować się nie tylko takimi czynnikami jak słowa kluczowe i odpowiednie formułowanie zapytań. Stworzony przez jego twórców algorytm będzie także zwracał uwagę właśnie na kwestie bezpieczeństwa, wyszukując a następnie wyświetlając na najwyższych pozycjach te strony, które rozpozna jako odpowiednio zabezpieczone (szyfrowane). Tak więc strony oznaczone jako HTTPS, będą miały największe szanse na bycie lepiej widocznymi od swoich konkurentek. Taka polityka wymusi ponadto na właścicielach jeszcze niezabezpieczonych stron zakup odpowiednich certyfikatów SSL, w celu nawiązania walki z tymi, którzy na taki krok już się zdecydowali. 

Google oficjalnie informuje, że zabezpieczone strony będą premiowane, natomiast te bez właściwych certyfikatów mogą ponieść konsekwencje, początkowo w postaci wyświetlania się na dalekich pozycjach, a w efekcie końcowym, nawet całkowitego pominięcia w procesie wyszukiwania.

Skuteczność polityki bezpieczeństwa i jego wpływu na pozycjonowanie stron potwierdzają badania firmy Backlinko (już z roku 2016), przedstawiające wyraźną zależność pomiędzy posiadaniem przez strony www certyfikatów SSL, a ich wyświetlaniem się na pierwszych pozycjach (spośród stron oznaczonych jako HTTPS, ok. 26% znalazło się na dwóch pierwszych pozycjach wyszukiwania).

Google ostrzeże przed stroną bez certyfikatu SSL

Certyfikaty SSL mogą wpłynąć na widoczność stron w jeszcze jeden sposób: kiedy wyszukiwarka rozpozna dana stronę jako niezabezpieczoną, ostrzeże o tym fakcie potencjalnego użytkownika wyświetlając odpowiedni komunikat i utrudniając wejście na owa stronę; a to może bardzo szybko zniechęcić potencjalnego odwiedzającego.

Certyfikat SSL w KRU.PL

Jeśli prowadzisz biznes w internecie szczerze doradzamy instalacje certyfikatu SSL na stronie www. Nasi specjaliści są stale dostępni i odpowiedzą na Twoje pytania oraz pomogą z instalacją. Ofertę certyfikatów SSL możesz zobaczyć tutaj: https://www.kru.pl/ssl.php

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Domena z rozszerzeniem .eu
    Strony www i blogi

    Domena z rozszerzeniem .eu: dlaczego warto ją wybrać?

    Czy wiesz, że w Europie jest zarejestrowanych już 3,5 mln domen z rozszerzeniem .eu? W Polsce ta liczba wynosi około 300 000 i rośnie. Kiedy i dlaczego warto postarać się o rozszerzenie europejskie .eu?

    Popularność domeny .eu w Polsce jest wysoka: zajmuje trzecie miejsce zaraz po narodowych rozszerzeniach: .pl oraz com.pl.

    Europejskie rozszerzenie .eu: kiedy je wybrać?

    Domena .eu najczęściej jest wybierana, gdy:

    prowadzisz działalność na terenie Unii Europejskiej lub masz takie plany,

    gdy Twoja strona internetowa dotyczy zagadnień związanych z Europą,

    W sytuacji, gdy jesteś właścicielem organizacji pozarządowej, która nawiązuje kontakty z UE.

    Domena .eu: co komunikuje?

    Rozszerzenie europejskie informuje nie tylko o tym, że prowadzisz biznes międzynarodowy. Wskazuje również na bycie częścią wspólnoty europejskiej, respektowanie praw Unii Europejskiej. Wybór danego rozszerzenia wpływa na odbiór strony internetowej przez czytelników i potencjalnych kontrahentów. Dlatego ten rodzaj domeny zwiększa wiarygodność firmy, jej zasięg oraz dodaje prestiżu. To także budowanie rozpoznawalności marki ze względu na nowoczesność i otwarcie się na rynki zagraniczne.

    Kto może zarejestrować rozszerzenie .eu?

    Warunek to prowadzenie działalności na terenie jednego z unijnych państw lub w Norwegii, Lichtensteinie czy też w Islandii. Nie są potrzebne specjalne dokumenty. Domenę z rozszerzeniem .eu mogą wykupić również osoby fizyczne pod warunkiem, że są obywatelami UE. Warto pamiętać o zabezpieczeniu rozszerzeń domeny, aby chronić markę przed działaniami konkurencji. Co ciekawe, nie trzeba rezygnować ze znaków diakrytycznych, choć może to być problematyczne dla obcokrajowców.

    Jak przenieść domenę europejską .eu do Kru.pl?

    Przeniesienie, czyli transfer domeny, to przekazanie obsługi domeny do nowego Rejestratora (akredytowanego partnera rejestrującego domenę w imieniu Abonenta w danym rejestrze). Proces polega na przedłużaniu ważności domeny oraz opcji samodzielnej konfiguracji rekordów DNS w Panelu Klienta. Aby dokonać transferu domeny, trzeba pobrać kod AuthInfo od dotychczasowego Rejestratora (tam, gdzie jest zarejestrowana domena). W kilku krokach dokonasz transferu domeny do Kru.pl. Transferu można wykonać w dowolnym momencie od jej zarejestrowania, wygaśnięcia, a także w okresie kwarantanny.

    Obrazek

    Potem wystarczy podsumować zamówienie, w którym znajdzie się informacja o cenie domeny w pierwszym roku oraz po odnowieniu na kolejny rok. Gdy dysponujemy kodem rabatowym, wpisujemy go w wyznaczonym polu. Potrzebne będą oczywiście niezbędne dane do realizacji zamówienia. Rejestracja domeny następuje natychmiast po zaksięgowaniu środków.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    Strony www i blogi

    Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

    Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób?

  • Mastermind w biznesie online
    Strony www i blogi

    Mastermind w biznesie online

    Prowadzisz biznes internetowy: sklep online, blog, portal? Potrzebujesz porady, wymiany doświadczeń, kontaktów, ale spotykasz się raczej z niezrozumieniem? Mastermind jest dla Ciebie!