Mastermind w biznesie online

Mastermind w biznesie online

Prowadzisz biznes internetowysklep onlineblog, portal? Potrzebujesz porady, wymiany doświadczeń, kontaktów, ale spotykasz się raczej z niezrozumieniem? Mastermind jest dla Ciebie! 

Praca na etacie rządzi się nieco innymi prawami niż własna firma: pracownik wypełnia swoje obowiązki i jest z nich rozliczany przez szefa. Mały przedsiębiorca, bloger czy założyciel sklepu internetowego jest sam sobie sterem i okrętem. To z jednej strony wolność i brak ograniczeń, a z drugiej: konieczność doskonałej organizacji pracy i nieustannej nauki w bardzo wielu dziedzinach. Można robić to wszystko samemu, ale będzie to kosztowało dużo czasu i energii. 

Mastermind: czym jest? 

To rodzaj tematycznego spotkania kilku osób online lub offline. Celem może być wymiana informacji, wsparcie i relacje na gruncie biznesowym lub każdym innym (rozwój osobisty, hobby etc.). Mastermind ma na celu wymianę dobrych praktyk, motywowanie, rozwiązywanie pewnych problemów oraz inspirowanie.  

Mastermind: kilka zasad  

W tym tekście koncentrujemy się na mastermindzie biznesowym. To rodzaj zaplanowanych spotkań z ustaloną strukturą i prowadzącym.  

  1. Optymalna liczba osób to 3-6 ze względu na czas trwania (dobrze, żeby każda z osób miała kilka lub kilkanaście minut na wypowiedź).  
  2. Istotą takich spotkań jest zatem otwartość i chęć dzielenia się wiedzą, umiejętnościami i doświadczeniem. Z tego powodu dobrze, żeby brały w nim udział osoby na podobnym poziomie zaawansowania w biznesie, ale z różnych branż. Osoba początkująca może nie być równorzędnym partnerem dla kogoś, kto jest przedsiębiorcą od 20 lat. Wyjątkiem jest sytuacja, kiedy przedsiębiorca przenosi usługi lub produkty do sieci i jest w tym zupełnie nowy.  
  3. Najlepiej również, żeby uczestnicy reprezentowali inne branże celem uniknięcia niezdrowej konkurencji. Poza tym obecność przedsiębiorców spoza swojej domeny, pozwala spojrzeć z innej perspektywy na dane zagadnienie. 

Mastermind: organizacja spotkań 

Osoba prowadząca powinna pilnować czasu. Przebieg całego spotkania może zająć od około godziny do maksymalnie 1,5h (w zależności od liczby osób). Trzeba ustalić również częstotliwość spotkań. Przed rozpoczęciem warto umożliwić uczestnikom poznanie się tak, aby “nadawać na tych samych falach”. Przykładowy plan spotkania: 

  • Omówienie realizacji celów z poprzedniego tygodnia/miesiąca, 
  • Podzielenie się swoim pomysłem, tematem, problemem i uzyskanie informacji zwrotnej od grupy, 
  • Plany na następne spotkanie. 
  • Luźne 5 minut przed i po spotkaniu jako chęć podtrzymywania relacji i wzajemnego motywowania.  

Biznes online: wymiana myśli 

Biznes prowadzony w sieci jest czymś zupełnie innym niż tradycyjne przedsiębiorstwo. Mastermind to doskonałe miejsce na wyrażenie swojej opinii, zebranie wniosków i pomoc pozostałym uczestnikom. To też forma publicznego zobowiązania się do wykonania danych obowiązków. Dzięki temu łatwiej potem ich dotrzymać, nawet bez obecności szefa. 

Biznes online: co potrzebne, aby działać? 

Jeśli szukasz dobrego hostinguKru.pl przygotowało dla Ciebie dogodną ofertę. Z okazji 1 urodzin Kru, oferujemy hosting na 3 lata w cenie 1 roku! Kru to wypadkowa wiedzy i doświadczenia specjalistów pracujących w branży już kilkanaście lat. Za firmą stoją praktycy rynku telekom, Niko Bałazy i Jakub Neumann, współtwórcy jednego z największych telekom w Małopolsce, S-NET. Kru.pl to hosting bez kruczków! 

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Domena z rozszerzeniem .eu
    Strony www i blogi

    Domena z rozszerzeniem .eu: dlaczego warto ją wybrać?

    Czy wiesz, że w Europie jest zarejestrowanych już 3,5 mln domen z rozszerzeniem .eu? W Polsce ta liczba wynosi około 300 000 i rośnie. Kiedy i dlaczego warto postarać się o rozszerzenie europejskie .eu?

    Popularność domeny .eu w Polsce jest wysoka: zajmuje trzecie miejsce zaraz po narodowych rozszerzeniach: .pl oraz com.pl.

    Europejskie rozszerzenie .eu: kiedy je wybrać?

    Domena .eu najczęściej jest wybierana, gdy:

    prowadzisz działalność na terenie Unii Europejskiej lub masz takie plany,

    gdy Twoja strona internetowa dotyczy zagadnień związanych z Europą,

    W sytuacji, gdy jesteś właścicielem organizacji pozarządowej, która nawiązuje kontakty z UE.

    Domena .eu: co komunikuje?

    Rozszerzenie europejskie informuje nie tylko o tym, że prowadzisz biznes międzynarodowy. Wskazuje również na bycie częścią wspólnoty europejskiej, respektowanie praw Unii Europejskiej. Wybór danego rozszerzenia wpływa na odbiór strony internetowej przez czytelników i potencjalnych kontrahentów. Dlatego ten rodzaj domeny zwiększa wiarygodność firmy, jej zasięg oraz dodaje prestiżu. To także budowanie rozpoznawalności marki ze względu na nowoczesność i otwarcie się na rynki zagraniczne.

    Kto może zarejestrować rozszerzenie .eu?

    Warunek to prowadzenie działalności na terenie jednego z unijnych państw lub w Norwegii, Lichtensteinie czy też w Islandii. Nie są potrzebne specjalne dokumenty. Domenę z rozszerzeniem .eu mogą wykupić również osoby fizyczne pod warunkiem, że są obywatelami UE. Warto pamiętać o zabezpieczeniu rozszerzeń domeny, aby chronić markę przed działaniami konkurencji. Co ciekawe, nie trzeba rezygnować ze znaków diakrytycznych, choć może to być problematyczne dla obcokrajowców.

    Jak przenieść domenę europejską .eu do Kru.pl?

    Przeniesienie, czyli transfer domeny, to przekazanie obsługi domeny do nowego Rejestratora (akredytowanego partnera rejestrującego domenę w imieniu Abonenta w danym rejestrze). Proces polega na przedłużaniu ważności domeny oraz opcji samodzielnej konfiguracji rekordów DNS w Panelu Klienta. Aby dokonać transferu domeny, trzeba pobrać kod AuthInfo od dotychczasowego Rejestratora (tam, gdzie jest zarejestrowana domena). W kilku krokach dokonasz transferu domeny do Kru.pl. Transferu można wykonać w dowolnym momencie od jej zarejestrowania, wygaśnięcia, a także w okresie kwarantanny.

    Obrazek

    Potem wystarczy podsumować zamówienie, w którym znajdzie się informacja o cenie domeny w pierwszym roku oraz po odnowieniu na kolejny rok. Gdy dysponujemy kodem rabatowym, wpisujemy go w wyznaczonym polu. Potrzebne będą oczywiście niezbędne dane do realizacji zamówienia. Rejestracja domeny następuje natychmiast po zaksięgowaniu środków.

  • Blog_ jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany_
    Strony www i blogi

    Blog: jak zaprojektować wpis, aby był chętniej czytany?

    Prowadzenie bloga firmowego ma duży wpływ na pozycjonowanie i budowanie pozycji eksperta. Istnieje wtedy większe prawdopodobieństwo, że trafisz do potencjalnych klientów, którzy podzielą się Twoim artykułem z innymi. Jak zaprojektować wpis na blog, aby dotarł do większej liczby osób?

  • 10 błędów w tekstach SEO Cz. 2
    Strony www i blogi

    10 błędów w tekstach SEO cz. 2

    Napisanie dobrego tekstu SEO na blog, stronę internetową czy witrynę e-sklepu nie musi być trudne ani nudne. Warto przeczytać kilka porad, które ułatwią pracę i przyciągną czytelników na stronę.