Strona internetowa: dlaczego jej pozycja spada w wyszukiwarce?

Jeśli posiadasz stronę internetową, witrynę e-sklepu lub blog, wysoka pozycja w wyszukiwarce jest bardzo ważna. Szybciej docierasz wtedy do czytelników i klientów. Co w przypadku, gdy pozycja strony spada w wynikach wyszukiwania? Sprawdź przyczyny oraz dowiedz się, co zrobić, żeby temu zaradzić.

Przyczyn spadku pozycji strony internetowej w Google może być wiele – nie wszystkie są zależne od użytkownika. Dlatego podzieliliśmy artykuł na elementy zależne od działań usera i takie, które wynikają z “zewnątrz”. Warto pamiętać, że pozycja witryny w wyszukiwarce nie jest stała, a pozycjonowanie to działanie długoterminowe. 

Strona www: niezależne od userów przyczyny spadków pozycji

Aktualizacja algorytmu Google

Google nieustannie poprawia działanie swojego algorytmu. To oczywiście zmiany na lepsze, które windują dobrze zoptymalizowane witryny z wartościową treścią. Zmiany wynikają też z tego, że algorytm wciąż “uczy się” i dostosowuje do zachowań internautów i stron. 

Konkurencja

Strona może również znaleźć się niżej w rankingu ze względu na działania konkurencji, np. wyłożenie większych środków na działania SEO, interesującą promocję, napisanie dobrego tekstu, który generuje dużo ruchu na stronie. 

Sezonowość

Warto sprawdzić częstotliwość wpisywania danych fraz w poszczególnych okresach w roku. Może da się wychwycić tendencję, na przykład rzadsze wpisywanie fraz w ostatnich miesiącach? Sezonowość dotyczy wielu branż, nie tylko niszowych. 

Wirusy i ataki hackerskie

Wirusy mogą przedostawać się na różne strony, niezależnie od ich wielkości i zabezpieczeń. Skutki ataków nie zawsze są przewidywalne i mogą doprowadzić do obniżenia pozycji w wynikach wyszukiwania. Trzeba obserwować witrynę na bieżąco i reagować na pojawiające się zagrożenia. 

Strona www: zmiany spowodowane działaniami użytkowników

Druga przyczyna spadku pozycji, to działania prowadzone przez użytkowników:

Struktura strony

Chodzi o zmiany pozycji poszczególnych elementów strony i podstron, np. nazw kategorii, nazw i adresów podstron. Trzeba zwrócić uwagę, czy te zmiany zostały poprawnie zaindeksowane. W przeciwnym wypadku wyszukiwarka oraz potencjalni klienci ich nie zobaczą.

Brakujące przekierowania

Jeśli wykonujesz transfer domeny (przenosisz ją do innego operatora) lub usuwasz daną podstronę, zadbaj o przeniesienie jej ze starego miejsca w nowe. W przypadku niewykonania tej czynności, Google nie odczyta strony. Zinterpretuje to tak, jakby wcale jej nie było. Przekieruj usunięte podstrony do innych o zbliżonej tematyce.

Zbyt wiele słów kluczowych

Słowa kluczowe są bardzo ważne w tekście, jednak ich liczba musi być wyważona. Chodzi o efekt naturalności. Przesycenie słowami kluczowymi może pomóc na początku, strona znajdzie się wysoko w rankingu Google`a. Jeśli jednak będzie sprawiał wrażenie mało wartościowego dla odbiorcy, ten spędzi na niej mało czasu, a w efekcie strona spadnie w rankingu. Kolejna rzecz, która obniża pozycję witryny, to linki zewnętrzne o kiepskiej renomie. 

Inne modyfikacje strony

Zmianę pozycji strony powodują również takie modyfikacje jak instalowanie zbyt wielu nowych wtyczek czy dodawanie zdjęć o za dużym rozmiarze. Tego typu rzeczy spowalniają działanie strony, i powodują spadek miejsca w rankingu. Sprawdź również, czy nie zostałeś ukarany banem od Google`a np. za stosowanie zbyt wielu słów kluczowych. Filtr może również pochodzić od nieetycznych działań konkurencji. 

Budowanie pozycji witryny w Google

Proces budowania pozycji w Google przypomina przygotowanie do zawodów: jest czasochłonny i wymaga zadbania o szczegóły. Z drugiej strony jest też nieprzewidywalny – wynik może zmienić się w ciągu jednego dnia. W miejsce Twojej witryny mogą wejść strony lepiej zoptymalizowane. Dlatego rozwiązaniem są regularne audyty SEO i wdrażanie zalecanych praktyk. 

Jak pozycjonować witryny – przeczytaj cykl naszych tekstów. 

Szukasz hostingu pod pocztę e-mailową

Jeśli potrzebujesz wielu kont pocztowych na własnej domenie, sprawdź ofertę hostingu Cloud Mikro. W cenie 29 zł netto otrzymujesz 5 GB przestrzeni dyskowej, 100 GB na transfer danych, autoinstalator najpopularniejszych aplikacji (w tym WordPress, Joomla, Prestashop i in.) oraz gwarancję stabilnego i bezpiecznego hostingu. Sprawdź!

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Strony www i blogi

    Hosting WordPress – czym jest i dlaczego jest potrzebny?

    Zdecydowałeś się na stronę opartą na systemie WordPress? Zatem postaraj się również zapewnić witrynie warunki do niezawodnego, wydajnego działania, dzięki czemu internautom będzie się komfortowo korzystać z Twojej strony WWW, będą bardziej skłonni do konwersji, wysyłania zapytań o ofertę czy też zamawiania produktów. Czym jest hosting WordPress i dlaczego jest Ci potrzebny jako korzystającemu z […]

  • Strony www i blogi

    Hosting WordPress – czym się różni od hostingu Biznes?

    Wybierając usługę hostingową, możesz się spotkać z różnym nazewnictwem. Częstą praktyką jest budowanie serwerów, które są zoptymalizowane pod korzystanie z konkretnego systemu CMS, np. WordPress, ale również innych. Natomiast są i takie usługi hostingowe, które zostały przygotowane tak, aby doskonale sprawdziły się w przypadku różnego rodzaju witryn. Czym różni się hosting WordPress od hostingu Biznes […]

  • Strony www i blogi

    Co to jest hosting?

    Strony WWW są stale do Twojej dyspozycji dzięki temu, że ich pliki są zapisane na serwerach, czyli maszynach z odpowiednim oprogramowaniem, podłączonych do sieci. Czy to oznacza, że jeśli chcesz mieć własną witrynę, to najpierw musisz zainwestować w drogi sprzęt, aplikacje i monitorować, czy z tymi rozwiązaniami wszystko jest w porządku? Nie ma takiej konieczności, […]