Internet_ jak z niego korzystamy w pandemii_

Internet: jak z niego korzystamy w pandemii?

W trakcie pandemii trudno żyć bez Internetu: jest narzędziem pracy, edukacji, rozrywki oraz ułatwia nawiązywanie relacji społecznych. Praca zdalna jest już standardem, a w niektórych firmach po zakończeniu pandemii częściowa praca z domu będzie obowiązkowa. Jak korzystaliśmy z sieci w kwietniu i maju 2020? 

W maju 2020 z Internetu skorzystało blisko 30 mln Polaków, w tym 14 mln kobiet oraz 13,7 mln mężczyzn. Szacuje się, że przeciętnie internauta spędzał w sieci około 2 godziny dziennie. Czy Internet i sieci mobilne pomagają nam przetrwać pandemię i ułatwiają pracę? Jakich tematów szukaliśmy? Jak wyglądają statystyki? 

Internet w pandemii: kontakty z innymi ludźmi 

W latach dziewięćdziesiątych popularne było przekonanie, że od każdej osoby, z którą chcemy się skontaktować, dzieli nas jedynie sześć osób. Internet sprawia, że tych osób jest jeszcze mniej i kontakt między ludźmi jest nieograniczony. W 2016 roku badacze ustalili, że każdy użytkownik sieci może dotrzeć do Marka Zuckerberga, jeśli zna średnio trzy osoby. Gdyby użytkownicy stanęli obok siebie i chwycili się za ręce, utworzą korowód o długości pięciu metrów. Zgodnie z najnowszymi badaniami naukowymi, ta odległość może powodować zarażenia koronawirusem. Patrząc z tej perspektywy, Internet pomaga utrzymywać relacje międzyludzkie i pozwala na kontakt bezdotykowy. Oczywiście sieć nie zastąpi relacji face to face, ale znacznie ułatwia pracę, podtrzymywanie więzi społecznych oraz spędzanie wolnego czasu. 

Wykorzystanie Internetu: statystyki 

Według raportu: „Software House 2020”, ruch w polskim Internecie wzrósł o około 30%. W maju 2020 było to 27,7 mln internautów, z czego przeważał ruch na urządzeniach mobilnych (większy na smartfonach niż tabletach). Użytkownicy urządzeń mobilnych stanowili aż 41% ogółu internautów.  

Jeśli chodzi o wyszukiwane tematy w maju 2020, najczęściej wpisywano: “Biznes, finanse, prawo” w porównaniu do maja 2019. Średnia dzienna liczba użytkowników wyniosła w tym przypadku 4,5 mln w 2020 roku (w 2019 było to 3,7 mln). Internauci najczęściej używali wyszukiwarki Google oraz social mediów: YouTube i Facebook.  Ruch został zwiększony zapewne też ze względu na korzystanie z serwisów rozrywkowych, takich jak Netflix, HBO GO, czy też rozgrywkami w sieci. Bardzo niskim zainteresowanie wzbudzał temat turystyki: średnia dzienna liczba użytkowników spadła o 0,6 mln (2,1 mln w 2019 w porównaniu do 1,5 mln w 2020). 

Wykorzystanie Internetu maj 2020, Badanie PBI/Gemius

Internet i e-commerce: prognozy na przyszłość 

Obserwujemy kryzys gospodarczy, ale także wzrost znaczenia e-commerce. Pandemia spowodowała zmianę strategii w handlu online, prawdopodobnie przejście z bardzo innowacyjnych rozwiązań na rzecz takich, które przynoszą najszybsze korzyści. Przykładem może być wdrażanie wirtualnego asystenta i chatbotów jako narzędzi AI, które zapewniają sprawną obsługę klienta, rozpoznającą intencje klientów. AI stwarza możliwości obniżenia kosztów obsługi użytkownika nawet do 30%. Kluczową kwestią jest utrzymanie najwyższych standardów bezpieczeństwa w korzystaniu z zakupów online.  

Dołącz do dyskusji

Ostatnie wpisy z tej kategorii

  • Jak COVID-19 zmienia rynek pracy_
    Technologie

    Jak koronawirus zmienia rynek pracy?

    Zgodnie z danymi Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, w 2017 roku udział usług cyfrowych w PKB Polski wynosił 6,2%. Szacuje się, że w 2020 roku wpływ cyfryzacji będzie dwukrotnie większy. Jakie jeszcze zmiany czekają nas na rynku pracy?

  • 5 trendów cyfrowego świata po pandemii
    Technologie

    5 trendów cyfrowego świata po pandemii

    Nowe technologie mają ogromny wpływ nie tylko na gospodarkę, ale również na nasze życie, co jeszcze bardziej jest widoczne w trakcie pandemii. Zmieniają się modele biznesowe firm, nawyki społeczne czy sposób spędzania wolnego czasu. Jakie trendy cyfrowego świata uwidocznią się w najbliższym czasie?

  • Influencer marketing w branży technologicznej
    Technologie

    Influencer marketing w branży technologicznej

    Influencerzy w dużej mierze to dziś prawdziwi trendsetterzy. Co więcej, aż dla 72% odbiorców, blogi i vlogi są pierwszym źródłem informacji o marce. Opinie influencerów silnie wpływają na świadome decyzje zakupowe. Jak wygląda współpraca z liderami opinii w branży technologicznej?