Poniżej prezentujemy krótki poradnik na temat konfiguracji oprogramowania Microsoft Outlook dla skrzynki e-mail zarejestrowanej w kru.pl.
1. Uruchom Microsoft Outlook.
2. W górnym menu wybierz zakładkę Plik, z rozwijanego menu wybierz zakładkę Informacje, a następnie Dodaj konto.
3. Wybierz Ręczna konfiguracja lub obsługa dodatkowych typów serwerów, przejdź dalej.
4. Dla skrzynki e-mail zlokalizowanej w kru.pl wybierz opcję POP lub IMAP.
5. Uzupełnij wszystkie dane niezbędne do prawidłowej konfiguracji skrzynki e-mail.
Imię i nazwisko – podaj imię i nazwisko osoby korzystającej ze skrzynki lub inne dane identyfikacyjne.
Adres e-mail – wpisz pełny adres e-mail dla Twojej skrzynki e-mail.
Typ konta – wybierz protokół pocztowy, sugerowany IMAP.
Serwer poczty przychodzącej – wpisz adres serwera poczty przychodzącej (IMAP):
Serwer poczty wychodzącej – wpisz to samo co podałeś w polu “Serwer poczty przychodzącej”.
Nazwa użytkownika – podaj adres e-mail dla skrzynki e-mail, np. “kowalski@kru.pl” lub np. “kowalski@mojadomena.pl”.
Po uzupełnieniu informacji przejdź do Więcej ustawień. W zakładce Serwer wychodzący włącz opcję Serwer wychodzący (SMTP) wymaga uwierzytelniania oraz Użyj tych samych ustawień, co mój serwer poczty przychodzącej. Możesz w zakładce Zaawansowane zweryfikować ustawienia portów dla serwerów poczty przychodzącej i wychodzącej. Domyślne wartości:
IMAP – 143,
SMTP – 587,
POP3 – 110.
Po zakończeniu konfiguracji kliknij OK, a następnie zostanie wykonany automatyczny test konfiguracji.